داماد حاج آقا مهرآیین در گفت‌وگو بادفاع پرس مطرح کرد؛

شهادت ۲ فرزند ثمره سال‌ها خدمت عاشقانه «مهرآیین» به انقلاب

نائبی گفت: ثمره سال‌ها خدمت عاشقانه حاج آقا مهرآیین و همسرش به انقلاب شهادت ۲ فرزندشان بود.
کد خبر: ۳۳۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ - 29January 2019

ثمره سال‌ها خدمت عاشقانه «مهرآیین» به انقلاب شهادت 2 فرزندش بود«محسن نائبی» داماد حاج آقا محمد مهرآیین در حاشیه تشییع پیکر مبارز انقلاب محمد مهرآیین در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به سابقه مبارزاتی وی در دوران ستمشاهی اظهار داشت: حاج آقا مهرآیین قبل انقلاب به واسطه مهارت هایی که در ورزش های رزمی کسب کرده بود از ورزشکاران استثنایی محسوب می شد چرا که هرکسی نمی توانست این آموزش ها را فرا بگیرد.

نائبی با اشاره به چگونگی فراگیری ورزش رزمی توسط حاج آقا مهرآیین توضیح داد: قبل انقلاب با یک ترفندی از یک مربی خارجی آموزش دید چرا که آن زمان آموزش ورزش های رزمی مختص نیروهای مسلح بود. چندین بار به خارج از کشور نیز رفته بود، حاج آقا دارای دان پنجم جودو بود و علاقه زیادی به ورزش داشت.

وی افزود: ایشان مسوولیت آموزش افرادی که علیه رژیم ستمشاهی مبارزه می کردند بر عهده داشت، برای همین همیشه تحت تعقیب ساواک بود، شاید پنج یا شش سال از عمرش را در زندان های ساواک گذراند و در این راه سختی های زیاد کشید و شکنجه های بسیار متحمل شد، کمرش در زندان به شدت آسیب دید با این وجود تا آخرین روزهای فروپاشی رژیم شاهنشاهی مبارزاتش ادامه داشت.

نائبی تصریح کرد: روزی که حضرت امام (ره) به کشور بازگشت در ماشینی که امام سوار آن بود حاج آقا به عنوان محافظ، ایشان را همراهی می کرد.

وی با اشاره به شهادت 2 فرزند این مبارز زمان انقلاب گفت: محمدرضا در شرهانی و ناصر در عملیات کربلای 1 در مهران به شهادت رسید ناصر حدود 20 سال داشت و رضا در زمان شهادت 23 ساله بود.

داماد حاج آقا مهرآیین به فعالیت های پس از انقلاب وی و حضور در عرصه های مختلف مسوولیتی اشاره کرد و افزود: پدر شهیدان در روزهای بعد از انقلاب شب و روز نداشت و شاید هفته ها به خاطر مسوولیت هایی که برعهده داشت و در دادستانی مشغول به کار بود به خانه نمی آمد. روحیه مادر شهید هم به همین صورت بود و هر دو عاشقانه برای انقلاب کار می کردند و ثمره این خدمت شهادت 2 فرزندشان بود.

وی به واکنش این مبارز انقلابی پس از شهادت دو فرزندش در دفاع مقدس اشاره داشت و بیان کرد: حاج آقا بسیار صبور و درون گرا بود به هر حال خیلی سختی ها کشید داغ 2 فرزند و سپس داغ همسر و بعد هم مهدی فرزند دیگرش که مرحوم شد داغ های سنگینی بود، اما ایشان چیزی نمی گرفت چرا که براساس اعتقادات زندگی اش را تنظیم کرده بود و دوست داشت تا پایان عمر در این راه بماند.

نائبی به فعالیت های ورزشی وی اشاره کرد و گفت: ایشان چندین سال رئیس کمیته ورزش های رزمی، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و فدراسیون جودو بود. در چندین دوره مسوولین کاروان های المپیک و پارالمپیک را همراهی کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار