نماینده ولی‌‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

شهید «باقری» مغز متفکر جنگ ایران و نابغه دفاع مقدس است

نماینده ولی‌‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهید باقری را بسیاری از بزرگان به عنوان مغز متفکر جنگ ایران و نابغه دفاع مقدس می‌شناسند، او با اینکه در سن ۲۴ سالگی وارد جنگ شد، اما ظرف مدت کوتاهی به یک استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل و واحد اطلاعات سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کرد.
کد خبر: ۳۳۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ - 29January 2019

«شهید باقری» مغزِ متفکرِ جنگ ایران و نابغه دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی و امام‌جمعه تبریز امروز در کنگره ملی شهید حسن باقری که در سالن اجتماعات مصلی تبریز برگزار شد، با قدردانی از حضور پرشور مردم و مسئولان کشوری و لشکری در این برنامه اظهار داشت: تجلیل از شهدا، تجلیل از فرهنگ شهادت است مخصوصا فردی مانند شهید باقری که نابغه جنگ بود.

وی افزود: این شهید در سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمده و هنوز به سن ۲۷ سالگی نرسیده بود که در سال ۶۱ و در شمال فکه به شهادت می‌رسد. آن سردار بزرگ با اینکه در سن ۲۴ سالگی وارد جنگ شد اما ظرف دو سال به یک استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل و واحد اطلاعات سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کرد.

امام جمعه تبریز با تبیین شخصیت شهید حسن باقری، ابراز داشت: این شهید بزرگوار را بسیاری از بزرگان به عنوان مغزِ متفکرِ جنگ ایران و نابغه دفاع مقدس می‌شناسند، او با اینکه ۲۸ ماه در جنگ حضور داشت اما تاثیر نبوغ این فرمانده بزرگ در تاریخ جنگ ماندگار است.

وی ادامه داد: شهید باقری با ابتکاری خاص و نظریه جدید درباره جنگ و راه‌های تقابل با متجاوزان بعثی توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد.

نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تئوری شهید باقری در خصوص مقابله با تجاوز عراق، عنوان کرد: نظریه او مبنی بر ورود نیروهای مردمی به صحنه جنگ به برداشتن گام‌های بزرگی برای آزادسازی مناطق جنگی انجامید.

وی افزود: استدلال شهید حسن باقری این بود که دفاع مقدس فرصت طلایی برای رشد استعدادها است و نیروهای ما با روحیه انقلابی، بدون تبعیت از غرب و با فکر سازنده خویش روش‌هایی را می‌توانند ابداع کنند که دشمن نمی‌تواند با آن مقابله کند.

آل‌هاشم با اشاره به عملکرد شهید باقری در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: تمام حرکات‌های این شهید ابداعی و ابتکاری بود و استراتژی جنگ را عوض کرد به همین خاطر سردار سلیمانی در خصوص این شهید بزرگوار می‌گوید: «حسن باقری بهشتی جنگ بود و همان نقش را برای جنگ و جبهه داشت که شهید بهشتی برای انقلاب داشت».

امام جمعه تبریز با اشاره به معرفی شهید باقری توسط آیت‌الله خامنه‌ای، ابراز داشت: شهید باقری یکی از کشفیات مقام معظم رهبری بود، وی به عنوان خبرنگار در ابتدای انقلاب فعالیت می‌کرد که رهبر انقلاب در حزب جمهوری اسلامی ایشان را به عنوان استعداد درخشان در عرصه خبری کشف و به مسئولان اطلاعاتی معرفی می‌کنند و بعدا توسط فرماندهان در اطلاعات و عملیات مشغول انجام وظیفه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان ابعاد دیگری از شخصیت شهید حسن باقری تصریح کرد: از ناگفته‌های زندگی شهید حسن باقری حضور در تسخیر لانه جاسوسی است همچنین وی وقتی به عنوان خبرنگار به الجزایر سفر می‌کند، با اطلاع رسانی دقیق در خصوص مذاکره ایران و آمریکا و شفاف‌سازی به موقع از این مذاکرات، مرحله‌ مهمی از انقلاب اسلامی را رقم می‌زند.

آل‌هاشم با اشاره به ابعاد معرفتی شهید حسن باقری بیان داشت: شهید باقری تاسیس واحد اطلاعات را در کارنامه‌اش دارد، اما بیش از تجهیزات جنگی به ایمان و اندیشه تکیه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: وی در این باره می‌نویسد چیزی که آمریکایی‌ها را به تنگ می‌آورد این است که ما در فکر و عمل کردن به بن بست نمی‌رسیم.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: شهید حسن باقری بر این اعتقاد بود که باید ابتکار عمل را از دشمن گرفت و فرصت به دشمن نداد.

آل‌هاشم در پاین سخنان خود گفت: امیدواریم در سایه این فداکاری‌ها و به شرط ایمان و فداکاری ملت ایران، انقلاب اسلامی ایران به مانند گذشته در عرصه‌های مختلف به پیروزی برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها