اسماعیل کوثری در گفت و گو با دفاع پرس:

با درس از عاشورا، با صلابت مقابل استکبار می ایستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که نظام در جبهه حق قرار دارد، اظهار داشت: مسئولان مذاکره کننده باید فریب دشمنان را نخورند و با معیارهای استکبار ستیزی عمل کنند.
کد خبر: ۳۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ - 05November 2014

با درس از عاشورا، با صلابت مقابل استکبار می ایستیم

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در خصوص ظلم ستیزی قیام عاشورا و رابطه آن با نحوه تعامل ایران با کشورهای استکباری اظهار داشت: چون خداوند همه انسان ها را مورد آزمایش قرار می دهد دو جبهه حق و باطله همیشه وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همیشه جبهه باطل در مقابل جبهه حق ظلم بسیار می کنند، زیاده خواهی دارند و خودشان را فراتر از قانون می دانند.

کوثری با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در جبهه حق قرار دارد، خاطرنشان کرد: کشور ما، در مقابل استکبار جهانی و کشورهای استکباری، یعنی صهیونیست ها، انگلیس و کشورهایی که می خواهند دنیا را چپاول کنند، ایستادگی می کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به فرهنگ عاشورا و این که از امام حسین(ع) آموخته ایم حق قانونی و شرعی خود را بگیریم، تیم مذاکره کننده هسته ای به چه نحوی باید این فرهنگ را مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: این مسئله باید در ذات مسئولان نهفته و ملکه شده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده همیشه باید خطوط قرمزمشخص شده را مدنظر داشته باشند و در مقابل استکبار و کشورهای استکباری کم نیاورند و هوشیار باشند، همچنین از چهره های فریبنده و زیبای آنها فریب نخورند و دقیقا با همان معیارهای استکبار ستیزی عمل کنند.

کوثری با تاکید بر این که ما با کسی سر جنگ نداریم و نمی خواهیم دائما با کشورهای دنیا درگیر شویم، گفت: ولی به دلیل این که استکبار می خواهد خود را فراتر قرار دهد و به حق قانونی خود اکتفا نمی کند، باید با آنها ستیز و نبرد کرد و مثل خودشان با صلابت با آنها برخورد کنیم تا جرات نداشته باشند حق کشور ما را برای خود قائل شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار