در پی توقف خرید کالا‌های اماراتی در دوحه؛

امارات از قطر در سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

امارات متحده عربی شکایتی از قطر به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است که می‌گوید دوحه خرید کالا‌های اماراتی را ممنوع کرده است.
کد خبر: ۳۳۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ - 29January 2019

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، امارات متحده عربی شکایتی از قطر به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است که می‌گوید دوحه خرید کالا‌های اماراتی را ممنوع کرده است.

به گزارش رویترز، این در حالیست که امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر از ماه ژوئن ۲۰۱۷، به اتهام حمایت دوحه از تروریسم، روابط دیپلماتیک، تجاری و حمل‌نقل خود با قطر را قطع کردند. قطر این اتهامات را رد کرد.

قطر هم در جولای ۲۰۱۷ یک شکایت گسترده در سازمان تجارت جهانی ثبت کرد و بایکوت تجاری امارات، عربستان و بحرین بر علیه این کشور را به چالش کشید. پرونده این شکایت هنوز در جریان است.

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی، وام، گزارش داد: این اقدام امارات پس از این انجام می‌شود که وزارت اقتصاد قطر فروش کالا‌های تولید شده در امارات، عربستان و بحرین را ممنوع کرده است.

امارات می‌گوید که قطر همچنین نام شرکت‌های اماراتی را از لیست نام‌هایی که برای شرکت در مناقصات پروژه‌های زیرساختی، تایید شده‌اند، حذف کرده است و ممنوعیتی برای محصولاتی که از امارات وارد می‌شوند ایجاد کرده است.

قطر از ماه می ۲۰۱۸، خریدوفروش کالا‌هایی با منبع امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر و بحرین، را ممنوع اعلام کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها