مدیرکل حفظ آثار لرستان:

دانشنامه دفاع مقدس دانشگاهی بدون معلم است

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» گفت: دانشنامه دفاع مقدس دانشگاه بدون معلمی است که نقش استان‌ها را در دوران دفاع مقدس در مقابل دیدگان مخاطب قرار می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ - 29January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت الله ناصر پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در کارگاه آموزش مقاله نویسی دانشنامه دفاع مقدس که سه شنبه (9 بهمن) با حضور «علی میرهاشمی» مسئول علمی دانشنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، «عبدالرضا خدادای» کارشناس گروه نظامی و جغرافیایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و جمعی از پژوهشگران و اساتید استان  لرستان در سالن همایش استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس دانشگاه بدون معلمی است که نقش استان ها را در دوران دفاع مقدس در مقابل دیدگان مخاطب قرار می دهد.

وی گفت: اگر ما نتوانیم نقش مردم هر استان در دوران دفاع مقدس را بصورت مجزا در قالب دانشنامه های استانی ثبت کنیم، سرمایه های  را که حامل تجربیات و ارزش هاست از دست  می دهیم.

سرهنگ ناصرپور افزود: در نهضت علمی که در کشور وجود دارد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس عالی ترین شکل آن را با نوشتن دانشنامه دفاع مقدس در هر استان در پیش گرفته است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: بخش عظیمی از محتویات دانشنامه دفاع مقدس متکی به مصاحبه ها، گفت‌وگو و خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که باید تجربیات این عزیزان را جمع آوری و تدوین کنیم و در اختیار جوانان و نسل های آینده قرار دهیم.

وی با استناد به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «ما باید صدای شهدا را به گوش مردم برسانیم»، تصریح کرد: در این حرکت و این نهضت که تحت عنوان 100 برابر شدن فعالیت هاست، ما باید بتوانیم آنچه که وظیفه شرعی و ملی ماست در قبال شهدا، انجام دهیم.

سرهنگ ناصرپور یادآورشد: در دوران جنگ تحمیلی  اولین سازمان های جنگی که  برای مقابله با نیروهای دشمن رفتند و حماسه ها آفریند، از استان لرستان بودند و تا آخرین عملیات که «مرصاد» بود، نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارز ش های دفاع مقدس لرستان  با بیان اینکه استان لرستان در دوران هشت ساله دفاع مقدس دوشا دوش استان های مرزی برای دفاع از تمامیت ارضی و ارزش های دینی با تمام توان در میدان بود، گفت: نقش بارز استان لرستان در دوران جنگ تحمیلی، آنگونه که شایسته مردم ولایتمدار این استان است،  بیان نشده است که نوشتن دانشنامه دفاع مقدس لرستان گامی مؤثر در برطرف شدن این خلأ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها