رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ضرورت توجه کمیسیون تلفیق به ایثارگران در بودجه 98 / تصویب قانون بیمه تکمیلی ایثارگران بی‌سابقه بود

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: یکی از بی‌نظیرترین قوانینی که در مجلس دهم به منظور خدمت‌رسانی به جانبازان و ایثارگران تصویب و برای اجرا به دولت فرستاده شد، قانون بیمه تکمیلی جامع ایثارگران بود که در کوتاه‌ترین زمان به تصویب رسید.
کد خبر: ۳۳۰۲۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 30January 2019

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم شهرستان‌های بهارستان و رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به اقدامات انجام شده و دستورکار‌های فعلی مجلس دهم در خصوص رفع دغدغه‌های جامعه ایثارگران، اظهار داشت: یکی از کار‌های صورت گرفته در این دوره از مجلس، تصویب قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران بود، به این حالت که به ازای هر یک ماه حضور پدر در جبهه حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، 12 روز از خدمت مقدس سربازی فرزندان این قشر جهادگر جامعه کسر شود؛ لذا تصویب و اجرایی شدن این قانون توانست تا حدودی رضایت خاطر جانبازان و ایثارگرانی که برای شکست دشمن بدون وقفه در حال جهاد و از خودگذشتگی بودند، را افزایش دهد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس افزود: یکی از بی‎نظیرترین قوانینی که در مجلس دهم به منظور خدمت‌رسانی به جانبازان و ایثارگران تصویب و برای اجرا به دولت تسلیم شد، قانون بیمه تکمیلی جامع ایثارگران بود.

وی با بیان اینکه تصویب قانون بیمه تکمیلی در قیاس با سایر قوانین ادوار مجلس بی سابقه بود، گفت: قانون بیمه تکمیلی جانبازان به دور از اتلاف وقت از کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صحن علنی مجلس آمد و پس از کسب بالاترین آرای موافق، تصویب و برای بررسی به شورای نگهبان فرستاده شد.

حجت‎الاسلام نوروزی افزود: این شورا نیز بدون اینکه ایرادی از این قانون بگیرد، آن را به هیات دولت ارسال کرد و سرانجام از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی جهت اجرا ابلاغ شد؛ نکته‌ای که این قانون را با دیگر قوانین متمایز می‌کند این است که روند طرح قانون بیمه تکمیلی از ابتدا تا انتها، تنها 10 روز به طول انجامید.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه مسوولان باید به دور از ملاحظه کاری و جناح بازی برای کاهش معضلات جامعه ایثارگران تلاش جدی کنند، تصریح کرد: دفاع مقدس تنها فصل مشترک تمام مسوولان اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و سایر احزاب و جناح‌هاست؛ چراکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی همه در کنار هم فارغ از هرگونه سیاست بازی و سیاست‎زدگی، تنها به یک مسئله مهم فکر می‌کردند و آن پیروزی در مقابل رژیم بعثی و متحدانش بود.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به رشادت و ایثار رزمندگان مدافع حرم گفت: یکی دیگر از اقدامات موثر که در مجلس دهم از سوی فراکسیون ایثارگران به آن پرداخته شد، اهدای تابعیت به فرزندان و خانواده شهدای مدافع حرم غیرایرانی بود، به گونه‌ای که خانواده‌های این شهدا که در کشورمان حضور دارند بتوانند اقامت گرفته و از تمام امکاناتی که مردم ایران بهره‌مند هستند، استفاده کنند.

وی با اشاره به موارد مندرج در قانون برنامه ششم توسعه گفت: یکی از کارآمد‌ترین قوانینی که در خصوص کاهش دغدغه جانبازان و ایثارگران تصویب شد، معافیت‌های مالیاتی و دریافت سهمیه‌های مختلف از جمله عضویت جانبازان و ایثارگران در هیات علمی دانشگاه‎ها، کانون وکلا و... بود؛ چراکه موفقیت و سربلندی امروز کشورمان مرهون مجاهدت‌های جامعه ایثارگران است و ما یقین داریم هرچه برای این قشر از جامعه تصمیم‎گیری و اقدام کنیم نمی‌توانیم فداکاری و رشادت‌های آن‌ها را جبران کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بهارستان و رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که ما امروز در جنگ اقتصادی با غربی‌ها قرار داریم، تصریح کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی آحاد کشور برای دفاع از وجب به وجب خاک ایران جهاد اکبر انجام دادند و سرانجام این جهاد، پیروزی در مقابل بلوک شرق و غرب بود، اما امروز که در جنگ اقتصادی با آمریکایی‌ها قرار گرفته‌ایم، باید برای کاهش مشکلات معیشتی مردم و به ویژه جانبازان و ایثارگران تلاش جدی صورت گیرد که تحقق این امر، برنامه‎ریزی، درایت، اقدام و عمل مجلس و دولت را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه جامعه ایثارگران از وضعیت معیشتی‌شان رنج می‌برند، گفت: در حالی که این قشر از جامعه حتی توانایی تهیه برخی اقلام مورد نیاز و دارو‌های درمانی خود را ندارند، برخی از مسوولان، دوران دفاع مقدس و یادگاران آن دوران که در واقع آسایش و آرامش امروز کشورمان مدیون ایثارگری آنهاست را فراموش کرده و فارغ از هرگونه دغدغه برای خود زندگی مرفه و مجلل دست و پا کرده‌اند که این مسئله خیانت به آرمان و خون شهداست.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر این نکته که دولت می‌بایست در لایحه بودجه سال جدید برای بهبود وضعیت معیشتی و سایر مشکلات جامعه ایثارگران تصمیم ویژه‌ای می‎گرفت، گفت: متاسفانه دولت در این لایحه توجه چندانی به این موضوع نداشته؛ لذا کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه به شدت پیگیر هستند تا در تصویب لایحه بودجه سال 98 بتوانند با تغییرات در این لایحه کمک موثری به این قشر از جامعه کرده باشند.

انتهای پیام/ 151

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
حسین رضا حق نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
بنام خدا بنده ساکن الشتر لرستان هستم. درود و رحمت خدا بر آن پدر و مادری که همچینین فرزندی شجاع و واقعییت نگر پرورش نموده اند. به یقین مسولین رده بالا بدانند رسیدگی به رزمندگان دفاع مقدس و اجرای بند الف ماده87 یعنی بیمه کردن ایران.
پرویزفرهنگجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
جانباز ۱۵ درصدم از سپاه ۶۰۰هزار تومان معشتی میگیرم با این همه گرونی و تورم با ۵ سر عایله یک دانشجو یک محصل دبیرستانی.
حالااقای روحانی چجوری میخواد جواب اینهمه بی عدالتی رو بده نمیدونم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار