مدیرکل صداوسیمای همدان خبر داد؛

تولید سریال شهید همدانی و خواهر دباغ در همدان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان از تولید دو سریال فاخر از زندگی حبیب حرم شهید «حسین همدانی» و خانم «طاهره دباغ»، خواهر دباغ خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ - 30January 2019

تولید سریال شهید همدان و خواهر دباغ در همدان«مهدی دهقان‌نیری» مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در همدان اظهار داشت: صدا و سیمای همدان در حال ساخت دو سریال فاخر از زندگی دو چهره مطرح و برجسته استانی، سردار شهید «حسین همدانی» و «خواهر دباغ» است که این پروژه از آبان ماه امسال در این مرکز آغاز شده است.

این مسئول ادامه داد: برای فاخر شدن این دو سریال باید تلاش های زیادی شود که به همین منظور بارها به استان تهران برای ساخت مستند و گفت‌وگو با سرداران، آشنایان، همرزمان و خانواده این دو شخصیت مطرح کشوری و حتی جهانی سفر شده است.

وی افزود: بحث ساخت چنین سریالی هزینه‌های زیادی برای مرکز دارد که بحث نویسندگی آن یکی از بخش‌‌های پر هزینه است و نیاز به همکاری ادارات و ارگان‌ها حس می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با اشاره به بزرگی شخصیت شهید همدانی و خواهر دباغ گفت: تمام دوران و مراحل زندگی این دو شخصیت بزرگوار پر از درس است و می‌توان هر دوران از زندگی آن‌ها را تبدیل به یک سریال کرد و مانند ماجرای حسین همدانی در فنته 88 و یا دوران انقلاب خواهر دباغ به نمایش درآورد.

دهقان‌نیری تصریح کرد: این دو سریال در مرحله تحقیق و نویسندگی است که نویسندگی آن بر عهده حوزه هنری کشوری است.

مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) اولین و تنها فرمانده زن در سپاه پاسداران بوده که در دوران انقلاب تلاش‌‌های بسیاری کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها