استاندار فارس خبر داد؛

افتتاح بیش از ۱۰۰۰ پروژه همزمان با دهه فجر در استان فارس

«عنایت‌الله رحیمی» از افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۱۰۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۴۰ میلیارد تومان همزمان با ایام دهه فجر در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ - 30January 2019

افتتاح یک هزار و 70 پروژه در چهل سالگی انقلاب در فارسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، «عنایت‌الله رحیمی» استاندار فارس، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری، به تشریح ویژه‌برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی دولت در استان در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های شاخص استان فارس در دهه فجر است که با حضور همه دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

استاندار فارس افتتاح و بهره‌برداری از سردخانه هزار و یکصد تنی شهرک صنعتی، ایستگاه مترو امام حسین (ع)، ۲ تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر و جوادیه، کارخانه نوین‌ آبان در شهرک صنعتی، بزرگراه مرودشت - درودزن، بیمارستان قائمیه و دانشکده پیراپزشکی جهرم را از شاخص‌ترین پروژه‌های دهه فجر در استان اعلام کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: همچنین طی ایام دهه فجر با حضور وزیر صنعت، کلنگ‌زنی فولاد و کارخانه تولید کاغذ خرامه، بهره‌برداری از فاز ۴ کاشی «آباده» با سرمایه‌گذاری ۱۳۲ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۲۴۰ نفری و افتتاح شرکت نوین آباد فن‌آور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیشرفت هر پروژه‌ای نیازمند اعتبار و اعتبار دولتی نیازمند رونق اقتصادی است، عنوان کرد: هم‌اینک ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در فارس وجود دارد که در کوتاه‌مدت تکمیل همه آن‌ها سخت است، اما تلاش ما بر این است که پروژه‌های نیمه‌تمام را بر مبنای اثرگذاری در زندگی مردم اولویت‌بندی کنیم.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: امروز معاندین و بدخواهان در فضای رسانه هجمه گسترده‌ای علیه نظام برای جلوه دادن ناکارامدی نظام ایجاد کرده‌اند که رسانه‌های داخلی بهترین و مطلوب‌ترین ابزار برای اقناع افکار عمومی در مقابل این هجمه‌ها محسوب می‌شوند.

استاندار فارس تاکید کرد: امروز نظام سلطه به شدت به دنبال تضعیف است و همه آحاد مردم و مسئولین باید در چارچوب تخصصی و حرفه‌ای خود را ملکف به دفاع از دستاورد‌های نظام دفاع کنند.

رحیمی یکی از اصول توسعه پایدار را پایداری فرهنگی در جامعه ذکر کرد و رسانه را مصداق این مدعا دانست و ادامه داد: یکی از دستاورد‌های اصلی انقلاب اسلامی، نقد و حرف‌های رو در رو و بی‌پرده است. اصحاب رسانه بیشترین هزینه‌ها را در این باره داده‌اند.

وی با تصریح بر این نکته که از نقد‌های منصفانه رسانه‌ها حمایت و استقبال می‌کنم، عنوان کرد: اکثر مدیران دولت یازدهم و دوازدهم برنامه‌محور هستند، برنامه‌هایی که مبتنی بر حل مشکلات استان ترسیم و تدوین شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه اکثر مدیران استان دارای برنامه و تلاشگر هستند و در چارچوبی که قانون تعیین کرده مورد حمایت ما خواهند بود، گفت: تلاش ما از تغییرات، تبدیل به احسن و بهتر شدن کار‌ها خواهد بود.

رحیمی همچنین بیان کرد: با ارزیابی‌های در حال انجام، مدیرانی که دارای توانایی بالایی هستند به کار خود ادامه خواهند داد و انتظار بر این است که عملکرد آن‌ها بهتر از گذشته باشد تا شاهد رفع مشکلات مردم و استان باشیم.

وی در خصوص چرایی عدم تعیین تکلیف پست فرمانداری شیراز و ۲ معاونت عمرانی و سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز گفت: گزینه‌هایی برای تصدی این پست‌ها مشخص شده است که پس از طی مراحل استعلام در اسرع وقت تعیین تکلیف می‌شوند.

استاندار فارس همچنین مهم‌ترین محور‌های مدیریت ارشد را معیشت، اشتغال و رفع بیکاری ذکر و عنوان کرد: این مباحث یک زنجیره به‌هم پیوسته محسوب می‎شوند.

رحیمی با تاکید بر این‌که نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و هم خارجی داریم، گفت: تلاش‌مان بر این است که بتوانیم فرصت‌های جدید شغلی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری یکی از حوزه‌های ویژه با پتانسیل بالا در استان است، گفت: گردشگری سومین صنعت پول‌ساز کشور محسوب می‌شود که صنعتی سبز است و آلایندگی ندارد و همچنین برای ایجاد شغل در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار