مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

وجود 13 پایگاه اجتماعی در حاشیه شهرهای خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در خراسان شمالی 13 پایگاه اجتماعی در حاشیه شهرهای استان وجود دارد و فعالیت این پایگاه ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: ۳۳۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ - 30January 2019

افتتاح مدرسه علوم و معارف شهرستان شیروان در سال 98به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی خادمی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر ارزش‌های دینی، اخلاقی و معنوی است.

وی اظهار کرد: همانطور که دین اسلام تک بعدی نیست و همه ابعاد زندگی انسانی را در نظر می گیرد انقلاب اسلامی نیز همین خصوصیت را دارد.

خادمی بیان داشت: انقلاب اسلامی، انقلاب اقتصادی و سیاسی نیست ولی ناظر بر مسائل اقتصادی و سیاسی است؛ انقلاب اسلامی بر پایه اراده و خواست مردم شکل گرفته و همچنان نیز بر اراده و خواست مردم پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه ارکان حاکمیت نظام اسلامی بر اساس رای مردم شکل گرفته است، گفت: بالاترین قدرت حضور مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تاسیس سازمان تبلیغات به دستور امام خمینی (ره) در سال 1360 گفت: در دوران دفاع مقدس این سازمان نیروهای روحانی را به جبهه اعزام می کرد و طبق آمار تعداد شهدای روحانی به نسبت جمعیتی که دارد از شهدای اقشار دیگر بیشتر است.

وی اعلام کرد: سازمان تبلیغات خراسان شمالی در ماه های رمضان و محرم بین 1300 تا 1500 عالم دین را به مناطق شهری و روستایی برای ارائه خدمات دینی فرهنگی اعم از اقامه نماز جماعت، آموزش قرآن، تفسیر قرآن، بیان احکام، بیان اخلاق و غیره اعزام کرده است.

خادمی همچنین از فعالیت 170 خانه عالم در استان خبر داد و افزود: حدود 10 خانه عالم بدون عالم و روحانی است که تلاش داریم در همه خانه های عالم، روحانی مستقر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در استان 13 پایگاه اجتماعی در حاشیه شهرهای استان وجود دارد، گفت: این شهرها شامل بجنورد، اسفراین و شیروان است و فعالیت این پایگاه ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی از افتتاح یک مدرسه علوم و معارف در شهرستان شیروان در سال 98 خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 417 دانش آموز در چهار مدرسه علوم و معارف صدرای استان در حال تحصیل هستند که با افتتاح مدرسه علوم و معارف شهرستان شیروان تعداد دانش آموزان دختر و پسر به 500 نفر می رسد.

خادمی در خصوص هیئت های مذهبی نیز گفت: تاکنون 1400 هیئت مذهبی و 1200 مداح استان در سامانه طوبی ثبت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: در حال حاضر 156 خانه قرآن در مناطق روستایی و 37 موسسه قرآنی در شهرهای استان خدمات قرآنی و فرهنگی به مردم و علاقمندان ارائه می دهند.

وی در پایان برگزاری همایش طلایه داران فاطمی، کارگاه های گفتمان های دینی و همایش تجلیل از عناصر موثر فرهنگی را از جمله برنامه های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار