سندرز:

اجازه نمی‌دهیم توانایی ارتش آمریکا در دستان رژیم وحشی سعودی قرار بگیرد

سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از رژیم سعودی گفت که اجازه داده نخواهد شد تا توانایی ارتش آمریکا در دستان رژیم وحشی سعودی قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۳۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ - 30January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی روز چهارشنبه در سخنانی به شدت از رژیم عربستان سعودی انتقاد کرد.

وی با اشاره به حملات سعودی‌ها به یمن گفت: «عربستان سعودی با بمباران شبکه فاضلاب یمن باعث شیوع وبا در این کشور شد.»

سندرز افزود: «جنگ یمن باید متوقف شود و باید به جای بمب، کمک‌های انسانی به این کشور شود و سزاوار نیست که آمریکا از جنگ خونینی که عربستان در یمن به پیش می‌برد حمایت کند.»

این سناتور آمریکایی گفت: «رژیم سعودی مستبد بوده و رهبرانش در قتل "جمال خاشقچی" دست داشته‌اند. هرگز اجازه نخواهیم داد که توانایی‌های ارتشمان در دستان رژیم وحشی سعودی قرار گیرد.»

سندرز در ادامه خبر داد که طرح توقف حمایت آمریکا از جنگ ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه یمن بار دیگر به سنا ارائه می‌شود.

جنگ ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه یمن که با حمایت آمریکا و انگلیس از فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده، تاکنون ده‌ها هزار کشته بر جا گذاشته است، اما حمایت‌های غرب از ائتلاف متجاوز همچنان ادامه دارد.

در ادامه تحرکات برخی اعضای کنگره آمریکا علیه «جنگ یمن»، تعدادی از نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان این کشور امروز چهارشنبه طرحی برای پایان دادن به حمایت‌های واشنگتن از ائتلاف متجاوز عربستان سعودی در یمن به کنگره این کشور ارائه می‌دهند.

بیست و دوم آذرماه بود که بعد از تشدید فضای ضد سعودی در آمریکا به دلیل آشکار شدن دست داشتن مقام‌های ارشد ریاض در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، مجلس سنای آمریکا دو قطعنامه علیه عربستان سعودی تصویب کرد.

قطعنامه اول که با ۵۶ رأی موافق و ۴۱ رأی مخالف به تصویب رسید خواستار اتمام حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز به یمن بود، اما رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان تحت فشار‌های کاخ سفید راه تصویب آن در مجلس نمایندگان را مسدود کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها