سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن:

تشدید حملات علیه الحدیده، نابودی توافق سوئد را تضمین می‌کند

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با بیان اینکه ائتلاف سعودی روز چهارشنبه ۱۵ بار به استان الحدیده حمله کرده، گفت که تشدید حملات متجاوزان علیه الحدیده، «نابودی توافق سوئد و شکست تلاش‌های بین‌المللی را تضمین می‌کند.»
کد خبر: ۳۳۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵ - 30January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن سه‌شنبه شب در یک نشست خبری اظهار داشت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز سه‌شنبه بیش از ۱۵ بار به مناطق مختلف استان الحدیده واقع در غرب یمن حمله کردند.

وی تاکید کرد که نقض مداوم آتش‌بس الحدیده، «نقض صریح و آشکار قوانین بین‌المللی است که در واقع نابودی اتفاق سوئد و شکست تلاش‌های بین‌المللی برای توقف حملات را تضمین می‌کند.»

سرهنگ یحیی سریع، ائتلاف سعودی را مسئول کامل نقض آتش‌بس الحدیده و تشدید تجاوزات دانست و گفت که ارتش یمن وانصارالله همواره به خویشتنداری و احترام به قوانین بین‌المللی و توافقات سوئد پایبند هستند.

وی تصریح کرد که ائتلاف سعودی-امارتی روز چهارشنبه بیش از ۱۵ بار به استان الحدیده حمله هوایی کرده است و طی ۷۲ ساعت گذشته، ۲۴۸ نقض آتش‌بس صئرت داده است.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ شش دسامبر سال ۲۰۱۸ به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه گذشته وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها