گچساران میزبان برگزاری یادواره خلبان شهید «ابراهیم امیدبخش»

مراسم بزرگداشت خلبان شهید «ابراهیم امیدبخش» با حضور مسئولان کشوری و استانی در گچساران برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱ - 31January 2019

یادواره خلبان شهید «ابراهیم امیدبخش» در «گچساران» برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، یادواره خلبان شهید «ابراهیم امیدبخش» شامگاه پنج‌شنبه با حضور رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی هوایی، معاون عملیات نیروی هوایی و فرمانده پایگاه دزفول در دوران دفاع مقدس، مشاور عالی فرماندهی نیروی هوایی و جمعی دیگر از خلبانان دوران دفاع مقدس در «گچساران» برگزار شد.

خلبان شهید «ابراهیم امیدبخش» در مردادماه سال 1332 در روستای «آب‌شیرین» گچساران دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دوگنبدان گذراند و در سال 1351 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد.

وی برای تکمیل دوره خلبانی عازم آمریکا شد و پس از بازگشت به وطن به پایگاه ششم شکاری «بوشهر» رفت و خلبان اف4 شد.

این شهید والامقام در چندین حمله هوایی به خاک عراق به عنوان لیدر دسته پروازی شرکت کرد و پروازهای مداوم وی در حمله به مراکز مهم دولت بعث عراق بی‌نظیر بود.

در روز 27 آبان سال 1359 خلبان امیدبخش و سه فروند هوایپمای دیگر 6 بار به مراکز مهم عراق شامل مخازن سوخت و تاسیسات مهم آن‌ها در فاو و نیروهای زرهی عراق حمله کردند.

این خلبان نیروی هوایی در راه بازگشت از یکی از ماموریت‌ها حین بمباران نیروهای پیاده دشمن در اطراف «سوسنگرد» بر اثر اصابت گلوله پدافند هوایی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد و برای همیشه جاوید‌الاثر باقی ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار