همایش رهروان زینبی در تهران و سایر نقاط کشور برگزار شد

اهتزاز پرچم‌های لبیک یا زینب(س) با دستان "رهروان زینبی"

با حضور جمعی از بانوان دلداده به اهل بیت عصمت و طهارت، همایش «رهروان زینبی» به صورت همزمان در امامزاده صالح تهران و سایر نقاط کشور برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱ - 06November 2014

اهتزاز پرچم‌های لبیک یا زینب(س) با دستان

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، صبح امروز همایش رهروان زینبی با حضور جمعی از بانوان در بقاع متبرکه و بارگاه امامزادگان در سراسر کشور برگزار شد.

امامزاده صالح تهران نیز از صبح امروز میزبان زنانی بود که برای پاسداشت صبر و رشادت حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا و فداکاری ایشان در رساندن پیام امام حسین(ع) به جهانیان گرد هم آمدند.

پرچمهای سرخ رنگ لبیک یا زینب(س) در طول مراسم توسط بانوان به اهتزاز در آمد و نوای لبیک یا زینب(س) فضای بارگاه مطهر امام زاده صالح را پر کرد.

همچنین در جریان این مراسم، از چند تن از خانوادههای شهدا تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه همایش نیز نمایشگاه عکسی از تصاویر بقعه متبرکه امامزاده صالح(ع) در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

در ادامه این مراسم و پس از مداحی ذاکر اهل بیت(ع) مرتضی طاهری، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت «حجتالاسلام گواهی» نماینده ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ در صحن امامزاده صالح(ع) اقامه شد.

در بین دو نماز حجتالاسلام گواهی وفاداری حضرت زینب(س) به امام زمان خود را محور وحدت و انسجام دانست و گفت: باید همه ما حسینی شویم، چراکه زینب(س) حسین(ع) داد تا ما حسینی شویم و این گونه نباشد که زینب(س) حسین را بدهد و  ما حسینی نشده باشیم.

وی افزود: زینب(س) مردانه وارد پیکار با دشمن شد و بقدری زیبا ظاهر شد که دشمن احساس یأس کرد و سخنان این بانو در کوفه و شام، پشت و کمر دشمن را شکست.

گواهی با اشاره به این که امروز زمانی که وارد کوفه میشویم میبینیم چه بر سر زینب(س) آمده بود، عنوان کرد: کوفه محل سالها زندگی حضرت زینب(س) بود و آن حضرت در آنجا به تفسیر قرآن میپرداخت. حضرت زینب(س) به سفارش برادرش هرگز در مقابل سختیها کوتاه نیامد.

همچنین در حاشیه مراسم امروز، آیتالله «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس، با الگو دانستن حضرت زینب(س) بیان کرد: نقش بانوان در صحنه پیامرسانی انقلاب اسلامی و ولایتمداری یک امر بدیهی و الگو گرفته از حضرت زینب(س) است.

وی به برخی از ویژگیهای حضرت زینب(س) بهعنوان الگوی زنان امروز اشاره کرد و افزود: حفظ عفاف، کرامت، به موقع سخن گفتن در برابر ظلم و سخنان آتشین حضرت زینب(س) که کاخ شام را دگرگون کرد الگویی برای بانوان در مقابله با تهاجم فرهنگی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار