محمدرضا انبیائی:

نسلی که می‌تواند نمونه عینی جنگ برای نسل‌های بعد باشد، نسل دفاع مقدس است

دبیر جشنواره ملی نسل دفاع مقدس گفت: نسلی که می‌تواند نمونه عینی جنگ برای نسل‌های بعد باشد، نسل دفاع مقدس است. ما قرار است با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها راه کارهایی فرهنگی و تفکری را انتقال دهیم
کد خبر: ۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲ - 18September 2013

نسلی که می‌تواند نمونه عینی جنگ برای نسل‌های بعد باشد، نسل دفاع مقدس است


به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،  نشست خبری اولین «جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس» امروز چهارشنبه 27 شهریورماه با حضور جمعی از اعضای کارگروههای مختلف این جشنواره در سالن جلسات بسیج صدا وسیما برگزار شد.
 
محمدرضا انبیائی دبیر جشنواره و کارگروه چشم انداز ایران 1404 مرکز دانشپژوهان شاهد و ایثارگر در نشست خبری نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس گفت: در این جشنواره برای رسیدن به هدف مقام معظم رهبری که سند چشم انداز می باشد با ایجاد کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف محتوای دفاع مقدس که اصلا به آن پرداخته نشده است امیدواریم بتوانیم کاری متفاوت و درخور دفاع مقدس انجام دهیم .

وی در رابطه با انتقال ارزش های دفاع مقدس به آیندگان تصریح کرد: سعی ما براین بوده است که با کاری متفاوت و پر محتوا و تفکری جهادی ارزش ها را به گونه ای درست و صحیح به نسل های آینده انتقال دهیم، چرا که در زمان دفاع مقدس تفکرات جهادی اقشارمختلف مردم بود که باعث شد در جنگ تحمیلی سربلند بیرون بیاییم.
 
انبیائی با اشاره به محدود نبودن جشنواره در حوزه ی بین الملل افزود: به دلیل اینکه نمایشگاه بینالمللی اجازه ورود تسلیحات نظامی را نمی دهد، جشنواره ای با رویکردی متفاوت انتخاب کردیم . سازمان های فراوانی همچون سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، قرارگاه خاتم الاوصیاء، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... با ما همکاری دارند و همین باعث می شود ما این جشنواره را به یک حرکت مردمی تبدیل کنیم و برای رسیدن به این موضوع باید هرکس به هر نوعی که می تواند به وظیفه خود عمل کند.
 
دبیر جشنواره و کارگروه چشم انداز ایران 1404 مرکز دانشپژوهان شاهد و ایثارگر درپایان سخنان خود اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال گذشته تلاش و کار مضاعف را به مردم گوشزد کرده اند من به سهم خود این مورد را عملی نکردم سال بعد توسعه رهبری به جهاد مضاعف تبدیل شد. نسلی که میتواند نمونه عینی جنگ برای نسلهای بعد باشد، نسل دفاع مقدس است. ما با برگزاری این جشنواره و نمایشگاه قرار نیست فقط برای یک رویداد اطلاع رسانی کنیم بلکه یکی از راهکارهایی که میتواند این فرهنگ و تفکر را به لایههای مختلف جامعه انتقال داده و آن را بنیانگذاری کند، این روش است. 

نظر شما
پربیننده ها