دفاع پرس گزارش می دهد/

همه گزینه ها برای دفاع از مسجدالاقصی روی میز است/ مقاومت از غزه تا کرانه باختری و قدس اشغالی

با شدت یافتن حملات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین و هتک حرمت های متعدد علیه مسجد الاقصی فلسطینی ها با کمترین امکانات به دفاع از مسجدالاقصی می پردازند.
کد خبر: ۳۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳ - 11November 2014

همه گزینه ها برای دفاع از مسجدالاقصی روی میز است/ مقاومت از غزه تا کرانه باختری و قدس اشغالی

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس ، بیت المقدس و مسجدالاقصی از آغاز اشغال فلسطین تاکنون کانون اصلی درگیری میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست بوده است.

مسجدالاقصی به دلیل اهمیتی که در ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت دارد همواره مورد توجه بوده  و رژیم صهیونیستی طی شصت سال سعی کرده است بر اساس افکار جعلی و گاه به ظاهر مذهبی خود مسجدالاقصی را در تصرف یهودیان صهیونیست و یا مسیحیان صهیون قرار دهد.

حفر تونل در زیر مسجدالاقصی به بهانه پیدا کردن نشانه هایی از حکومت سلیمان نبی که باعث تخریب دیوارهای این مسجد شده است از جمله اقداماتی است که مسوولان ارشد صهیونیست در دستور کار قرار دادند.بنا کردن کنیسه در مسجد برای عبادت یهودیان صهیونیست از دیگر اقدامات اسراییل در طول چند دهه بوده است.

اجرای طرح یهودی سازی بیت المقدس و از بین بردن مظاهر اسلامی با تخریب منازل فلسطینیان و احداث شهرک های صهیونیستی در مناطق مختلف بیت المقدس همواره در دستورکار رژیم صهیونیستی بوده است و به عنوان یک طرح به طور مستمر اجرا شده و اگر چه اعتراضاتی از سوی جامعه مسلمانان و یا سایر جوامع بین المللی به این اقدامات یک جانبه شده اما صهیونیست ها بدون توجه به نظرات جامعه جهانی و مردم فلسطین به اقدامات خود ادامه می دهند.

مهمترین عوامل نا آرامی های اخیر قدس

رویترز با اشاره به ناآرامیهای ماههای اخیر در شرق قدس، از کشته شدن نوجوان فلسطینی به دست تندروهای یهودی، افزایش ساخت و ساز در قدس شرقی، جنگ غزه و همچنین تلاش یهودیان افراطی برای اجازه یافتن جهت حضور در اماکن مقدس فلسطینیها، به عنوان دلایل این ناآرامیها نام برده است.

این خبرگزاری همچنین با اشاره به حادثه اخیر بیتالمقدس نوشته است که اکنون ناآرامیها در قدس به بالاترین حد از زمان انتفاضه دوم فلسطینیها رسیده است.

این گزارش میافزاید: «در حالی که تنشها در حال حاضر به چند منطقه حومهای در تپهها و درههای اطراف بخش قدیمی شهر محدود شده، اما فلسطینیها میگویند خشم موجود در جامعه آنها اکنون احتمالا از آنچه 14 سال قبل (ابتدای انتفاضه) بود، بیشتر است. نشانههایی وجود دارد که این ناآرامی در حال گسترش است.»

شهرک سازی های گسترده صهیونیست ها و اعتراضات فلسطینی
یکی از عوامل نا آرامی های اخیر در قدس اشغالی افزایش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در قالب طرح یهودی سازی قدس است که موجب خشم مردم فلسطین شده است.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، دفتر شهرداری قدس اشغالی در بیانیهای اعلام کرد، شهرداری ساختوساز برای یهودیها در بیتالمقدس را متوقف نخواهد کرد چراکه ساختوساز در این شهر را برای رشد بیتالمقدس ضروری میداند.

بر اساس این گزارش، تصویب ساخت 306 واحد مسکونی جدید در بیتالمقدس با تصویب ساخت 500 واحد مسکونی در منطقه «رامات شلومو» همزمان شده است که موجب انتقاد آمریکا و طرف فلسطینی شد.

اختلافات تشکیلات خود گردان وصهیونیست ها

ظاهرا مذاکرات سازش که برخی از گروه های فلسطینی به آن پایبند هستند تاکنون نتوانسته در توقف شهرک سازی و یهودی سازی قدس شرقی مانع شوند و اختلافات بسیاری میان این دوگروه وجود دارد.

«صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد فلسطینی ساختو ساز در رامات شلومو را «سیلی به صورت آمریکا» و جامعه بینالمللی خوانده و گفته بود این کار پیام شفافی ارسال میکند مبنی بر اینکه کابینه نتانیاهو، شهرکسازی را بر مذاکرات برگزیده است.

از سوی دیگر نتانیاهو تشکیلات خود گردان را عامل درگیری های اخیر معرفی کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیسی تاکید کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان مسئول حمله شهادت طلبانه در قدس است.

ترس صهیونیست ها از نا آرامی در سرزمین های اشغالی

درگیری های اخیر در مناطقی از بیت المقدس و بویژه مسجدالاقصی به دنبال پیروزی فلسطینیان در جنگ غزه و اقدامات هوشیارانه برای تسلیح کرانه باختری افزایش یافته است.

غزه اگرچه در طول 50 روز در برابر حملات رژیم صهیونیستی مقاومت جانانه ای کردند اما در بخش دیگری از فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات و راهپیمایی های متعدد در حمایت از مردم غزه بودیم که همدردی و حمایت خود را از مقاومت اسلامی اعلام می کردند.

همچنین در این ایام تقویت مقاومت اسلامی با به دست گرفتن ابتکار عمل در مقابله با صهیونیست ها تسلیح کرانه باختری در دستور کار قرار گرفت.

مقاومت در برابر تجاوزات روزمره صهیونیست ها

فلسطینیان همواره گزینه مقاومت را برای  دفاع از مسجدالاقصی انتخاب می کنند و در طول دوانتفاضه گذشته گروه های مقاومت اسلامی اعم از جنبش جهاد اسلامی و گردان های القسام بوسیله عملیات های استشهادی با صهیونیست ها مقابله می کنند.

در پی درگیری های اخیر قدس و تجاوزات و یورش های متعدد یهودیان افراطی به مسجد الاقصی گروه های مقاومت با سلاح های محدود خود تجاوزات صهیونیست ها را پاسخ دادند.

پس از تشدید حملات صهیونیستها علیه فلسطینیها و اقدامات تحریککننده آنها در قبال مسجدالاقصی، یک فلسطینی با خودروی خود چند اسرائیلی را در قدس اشغالی زیر گرفت و دست کم یک صهیونیست کشته و 14 نفر دیگر مجروح شدند.


تمام گزینه ها برای مقاومت روی میز است

خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که تمامی گزینهها در خصوص مسجدالاقصی روی میز است و مقاومت در راس همه آنها و ترجمان خشم فلسطینی در قبال دشمن صهیونیستی است. آنچه در مسجدالاقصی روی میدهد جدید نیست بلکه از اشغال قدس شرقی در سال 1967 و پس از اشغال بخش غربی آن در سال 1948، رژیم صهیونیستی برای تغییر هویت تاریخی مسجدالاقصی میکوشد و به شهرکسازی خود ادامه میدهد.

مشعل تاکید کرد که این مبارزه فقط بر عهده ملت فلسطین نیست بلکه تمام اعراب و مسلمانان باید برای مسجدالاقصی به پا خیزند و این یک اقدام انسانی است.

وی ادامه داد: برای قدس باید شهدای بسیاری مانند شهید «معتز حجازی» داده شود و انواع حمایت تسلیحاتی و مالی برای دفاع از قدس باید صورت بگیرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار