امام‌جمعه شاهرود:

هویت دینی رکن نخست پیدایش انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «عباس امینی» گفت: هویت دینی رکن اصلی و نخست پیدایش انقلاب اسلامی ایران است و باید قدردان نعمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌خصوص در حوزه دین باشیم.
کد خبر: ۳۳۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ - 01February 2019

هویت دینی رکن نخست پیدایش انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام‌جمعه شاهرود صبح آدینه و در آغاز مراسم دهه فجر در شاهرود در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی به میزبانی دفتر خود، بابیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم که سه دلیل اساسی برای پیدایش آن وجود دارد، اظهار داشت: اولین رکن پیدایش انقلاب را می‌توان دین برشمرد زیرا وجه تمایز انقلاب ما با انقلاب‌های قبل در این بود که برای دین و خدا صورت گرفت و این بی‌نظیر است لذا باید گفت دین شناسنامه انقلاب محسوب می‌شود.

وی افزود: دومین دلیل ایجاد انقلاب وجود رهبری امام راحل (ره) است که از سال‌های دهه ۳۰ به‌صورت گمنام شروع به مبارزه علیه رژیم سفاک شاهنشاهی کردند و در سال ۴۲ این مبارزات را به اوج رساندند تا نتیجه آن در بهمن ۵۷ متبلور شود.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه حضور،  مقاومت و شهادت‌طلبی مردم سومین عامل ایجاد تغییر اساسی در ایران ‌و جهان است، ابراز کرد: امروز هر چه قدر روحانیت و مسئولان صادقانه خدمت کنند درواقع به دین خدمت کردند زیرا در غیر این صورت مردم نسبت به دین بدبین می‌شوند لذا خدمت‌گزاران می بایست کاری کنند که مردم از دین زده نشوند.

امینی در ادامه تصریح کرد: مردم نشان داده‌اند که همواره در همه عرصه‌ها پشت رهبری  انقلاب ایستاده‌اند که این امر رمز پیروزی ایران طی چهار دهه گذشته است.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین نعمات‌ خداوند به کشور ما نعمت انقلاب اسلامی است و باید از آن درست استفاده کرد چراکه عدم به‌کارگیری درست آن باعث ضررهای زیادی خواهد شد لذا شکرانه نعمت چهل‌سالگی انقلاب ضروری است و باید همان‌طور که خدمات خوبی در این چهار دهه شد تصمیم بگیریم با اخلاص همین کار را پر توان‌تر ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار