حقانی در نماز جمعه تهران:

انقلاب اسلامی نقشه ۷۰ ساله استکبار جهانی را در منطقه برهم زد

معاون پژوهشی موسسه مطالعات تاریخ ایران، استقلال و استقلال‌طلبی را بزرگترین دستاورد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی نقشه ۷۰ ساله استکبار جهانی را در منطقه برهم زد.
کد خبر: ۳۳۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ - 01February 2019

انقلاب اسلامی نقشه ۷۰ ساله استکبار جهانی را در منطقه برهم زدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، موسی فقیه حقانی ­در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه از دست رفتن استقلال سیاسی، اقتصادی، دینی و فرهنگی ایران در رژیم پهلوی مهمترین علت تصمیم امام (ره) در براندازی نظام شاهنشاهی بود، اظهار داشت: وقتی رژیم پهلوی استقلال ایران را فروخت امام­ تقیه را حرام و افشاگری در مقابل نظام شاهنشاهی­ را واجب کردند که این اقدام آغاز حرکت بزرگ انقلاب اسلامی و براندازی نظام شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله و کوتاه شدن دست استکبار جهانی از ایران شد.

وی گفت: استقلال طلبی و مقابله با استکبار جهانی در شعارهای انقلاب در تمام دوره ها تاکید می شود اما متاسفانه برخی بواسطه غوطه ورشدن در بحر استقلال­ قدر نعمت­ نمی دانند و معتقدند دوره استقلال طلبی گذشته و باید با نظام های دیگر همسو باشیم و پیشرفت مهمتر از استقلال است.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تصریح کرد: این افراد غافلند از اینکه اگر استقلال نباشد پیشرفتی نیست آنها باید به تجربه ۲۰۰ ساله گذشته نگاه کنند­ و بدانند ۱۶۰ سال از این تاریخ ۲۰۰ ساله نشان دهنده این است که در آن زمان ها عده ای استقلال را راهگشا نمی دانستند­ و استقلال و استقلال طلبی فقط در حد شعار بود.

فقیه حقانی­ افزود: در تاریخ ۱۶۰ ساله حتی برخی بحث ادغام ایران در نظام بین المللی را مطرح می کردند و اگر دقت کنیم در نبود استقلال، ‌ ایران در تمامی حوزه های اقتصادی اجتماعی و نظامی نه تنها هیچ پیشرفتی نداشت بلکه به شدت عقب مانده بود.

وی گفت: ملت بزرگ ایران در سال ۵۷ به رهبری امام راحل برای احیای استقلال خود قیام کرد.

معاون پژوهشی موسسه مطالعات­ تاریخ ایران افزود: تاریخ سیاسی ایران در دوره قاجاریه تاریخ نفوذ استعمار غرب در کشور ماست بطوری که در اسناد ومدارک تاریخی سلطه گران به این مسئله برخورد می کنیم که ایران بزرگ­ و پیشرفته نباید در منطقه باشد.

فقیه حقانی­ گفت: در حالی که فرهنگ ایران جزو ذخایر ارزشمند بشری است و ما در قلب جهان واقع شده ایم بنابراین مردم فهیم ایران این ظرفیت را دارند تا حرف اول را در منطقه برای استیفای حقوق مردم منطقه بزنند.

وی افزود: در دوره قاجار روس و انگلیس بر شمال و جنوب ایران تسلط­ داشتند و حتی اجرای حداقل ها مانند احداث جاده و راه آهن و اجازه داشتن نیروی دریایی و کشتیرانی را به ایران نمی دادند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفـت:­ در اسناد تاریخی ناصرالدین شاه در یادداشتی اشاره می کند که حتی اجازه کشت تنباکو به او داده نمی شد و ایران حتی به اندازه کشور تازه استقلال یافته بلغارستان هم اختیار نداشت.

فقیه حقانی افزود: دوره پهلوی دوران سلطه استکبار است و پهلوی ها علاوه بر ننگ سلطنت ننگ وابستگی را هم داشتند بطوری که رضاخان جرات نمی کرد برخلاف منافع انگلیسی ها صحبت کند.

وی گفت: در این دوران به خواسته مردم ایران مبنی بر بازگشت بحرین پاسخ ندادند و علاوه بر این در تمدید قرارداد دادرسی بهره برداری از نفت ایران به مدت ۶۰ سال دیگر به انگلیسی ها داده و سهم مردم ایران فقط ۱۶ درصد تعیین شد و اگر انقلاب­ پیروز نمی شد غارت منابع نفت ایران تا سال ۱۳۵۷ همچنان ادامه داشت.

معاون پژوهشی موسسه مطالعات تاریخ ایران واگذاری امتیاز اروند به عراق و واگذاری اختیارات آرارات کوچک به آتاتورک­ را از دیگر اقدامات سلطه پذیری رضاخان دانست و گفت: امروز بواسطه نعمت انقلاب اسلامی دست ابرقدرت ها از استقلال مردم ایران کوتاه شده و استقلال ثمره ۴۰ سال ایستادگی مردم ایران در برابر بی سابقه ترین تحریم ها درتاریخ است.

فقیه حقانی افزود: امروز دیگر هیچ دولتی نمی تواند به ملت ایران دستور بدهد و مانع از پیشرفت آنها در حوزه های مختلف شود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نقشه ۷۰ ساله استکبار جهانی را در منطقه برهم زد و توانست­ رژیم صهیونیستی را که تا آن روز توانسته بود در مقابل کشورهای عربی پیروز شود به زانو درآورد و با جریان حزب الله پیروزی های درخشان را تکرار کند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: امروز مردم و ملت ما در بهترین شرایط اند و ما باید در تمام تحرکات و تصمیم گیری ها و معاهدات در نظر داشته باشیم که استقلال ما ذره ای آسیب نبیند.

فقیه حقانی افزود: قدرت های استکباری درنقشه های خود معتقدند که ایران کوچک بهتر از یک ایران است و نقشه دارند خوزستان، کردستان­، آذربایجان، سیستان و بلوچستان را جدا کنند که این خواب آشفته غربی هاست و هیچکدام از نقشه ها به نتیجه نمی رسد بنابراین باید در معاهدات و قراردادها هوشیار باشیم.

وی تاکید کرد: اگر استقلال نداشته باشیم مستکبران جهانی تمام پیشرفت ها در زمینه تولید موشک، دارو، توپخانه و ماهواره را از ما خواهند گرفت و امروز انقلاب اسلامی مرحله عقب ماندگی را پشت سر گذاشته و دستاوردهای انقلاب در ۴۰ سال اخیر­ با کل قاجار و پهلوی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها