معاون فرهنگی وزارت دفاع خبر داد:

نخستین همایش خردسالان قرآنی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام بهرامی گفت: همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نخستین همایش خردسالان قرآنی ویژه فرزندان کارکنان وزارت دفاع و نیروهای مسلح فردا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ - 01February 2019

نخستین همایش خردسالان قرآنی برگزار می شودبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سید محمودرضا بهرامی معاون فرهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پر افتخار پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و ایجاد انگیزه بین خانواده ها در سطح نیروهای مسلح و جامعه و ارائه یک الگوی سالم، شاد و معنوی و همچنین ایجاد سبک زندگی سالم بر مبنای قرآن  و منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) بر آن شدیم تا برای اولین بار همایش خردسالان قرآنی ویژه فرزندان نیروهای مسلح را  با حضور یک هزار خردسال قرانی برگزار کنیم.

وی در خصوص نحوه برگزاری این مراسم افزود: برنامه های از پیش تعیین شده این همایش توسط خردسالان پیش دبستانی انجام می‌شود، به صورتی که قاری قرآن، حافظ قرآن، گروه های نمایش و سرود به صورت جمع خوانی توسط خردسالان قرآنی 6 ساله انجام می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت دفاع  گفت: خدا را شاکریم در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بستر آموزش های قرآنی از سنین خردسال تا بازنشستگان فراهم شده است، به گونه ای که 15 مدرسه قرآنی، 13 مرکز آموزشی غیر حضوری قرآن کریم و 13 مهد الرضا قرآنی به خانواده های کارکنان وزارت دفاع خدمات آموزشی قرآن در رشته های روخوانی، روان خوانی، فصیح خوانی، تجوید، حفظ، قرائت، ترجمه مفاهیم، تدبر و معارف اهل بیت علیم السلام را ارائه می دهند.

حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به روند فعالیت مهدهای کودک وزارت دفاع بیان کرد: در شهرک‌های مسکونی وزارت دفاع 13 مهد تشکیل شده است که آموزش قرآن در این مراکز به روش مهد الرضا به صورت وحدت رویه و با سرفصل مشخص توسط مربیان زبده ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت دفاع با اشاره به روش‌های آموزش در مهد الرضاها، گفت: در این روش خردسالان مفاهیم دینی را به طور غیر مستقیم از طریق قصه، سرود و اشاره فرا می‌گیرند و پس از طی کردن دوره قادر به روانخوانی قرآن با لحن عربی همراه با رعایت اصول تجوید هستند.

حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در مهد الرضا، گفت: هر ساله قریب به 1500 نفر در مهد الرضاهای قرآنی آموزش می‌بینند که از سال 92 تا کنون این رقم  5200 نفر رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گفت: تا کنون در برگزاری 11 دوره تربیت مربی، 1800 نفر از همسران و دختران خانواده کارکنان آموزش دیده‌اند که سالانه یک 100 نفر از این مربیان در مجموعه وزارت دفاع به عنوان مربی جذب و ما بقی نیز در مهدهای سطح شهر و دبستان‌های آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شوند.

همایش خردسالان قرآنی روز شنبه 13 بهمن 1397 در شهرک امام خمینی (ره) انتهای اتوبان شهید بابایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها