با صدور پیامی

لاریجانی درگذشت جورج جرداق را تسلیت گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت جرج سمعان جرداق، نویسنده و اندیشمند برجسته مسیحی لبنان را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ - 07November 2014

لاریجانی درگذشت جورج جرداق را تسلیت گفت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت جرج سمعان جرداق نویسنده و اندیشمند برجسته مسیحی لبنان را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در گذشت مرحوم جرج سمعان جرداق، ادیب، نویسنده و اندیشمند برجسته لبنانی موجب تاسف و تاثر گردید.

آقای جرج جرداق، چهره ادبی و فرهنگی ارزشمندی بودند که بیش از چهار دهه از عمر خود را برای تحقیق و بررسی زندگی و آثار امام علی علیهالسلام صرف کرد و کتابهای ارزشمند وی نشانگر ارادت و شیفتگی این اندیشمند فرهیخته به امام اول شیعیان است. ایشان در خصوص دلایل پرداختن و تحقیق درباره امام علی(ع) اعتقاد داشت: "به من پیشنهاد شد درباره دیگران بنویسم، اما من نپذیرفتم چرا که پس از علی(ع)، کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم جز در مورد علی(ع) ننویسم. انقلاب علی(ع) انقلابی انسانی، اجتماعی، فکری و فرهنگی بود و من خود را موظف کردم آثار امام علی(ع) را مورد تحقیق و بررسی قرار دهم، او شخصیتی بیهمتا و صدای عدالت انسانی است."

مرحوم جرج جرداق، تبحر و تسلط بالایی در نگارش داشت به گونهای که آثارش همواره اعجاب اساتید و بزرگان ادب و فرهنگ را برمیانگیخت و جوائز فروانی در سطح بینالمللی و جهان عرب برای وی به همراه داشت.

او حدود سی جلد کتاب تالیف کرده که از مهمترین آثار او میتوان به کتابهای بسیار با ارزش "الامام علی صوت العدالة الانسانیه و "روائع النهج البلاغه" اشاره کرد.

از دیگر ویژگیهای شایسته این چهره فرهنگی، ارتباط گسترده با علمای شیعه در جهت بررسی و تحلیل آثارش بود که توانست تاثیر فراوانی در انسجام تالیفات وی داشته باشد.

این جانب درگذشت این اندیشمند برجسته را به خانواده ایشان، مردم عزیز لبنان، مسیحیان آزاده جهان و اهالی فرهنگ و اندیشه و همه دوستداران وی تسلیت میگویم و برای روح آن مرحوم علو درجات از درگاه خداوند مسالت میکنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار