لاریجانی در آئین افتتاح نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب:

مسیر انقلاب تغییر نخواهد کرد/ «بازدارندگی» مهم‎ترین دستاورد دوران دفاع مقدس

رئیس مجلس با بیان اینکه ما با تئوری ایستادگی توانستیم در جنگ 8 ساله پیروز شویم، گفت: جنگ دستاوردهای بسیاری برای ایران داشت که مهم‎ترین دستاورد آن بازدارندگی بود.
کد خبر: ۳۳۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 02February 2019

//به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه (۱۳بهمن‌) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با اشاره به اینکه سیمای مختصری از تلاش‌های ملت ایران در این نمایشگاه است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک حرکت عظیم در دنیای معاصر بود.

وی با بیان اینکه مردم در شرایطی حساس دست به انقلاب زدند، گفت: با حضور مردم‌ یک حرکت عظیم و یک زلزله عظیم در منطقه ایجاد شد، چراکه ایران، یک پایگاه عملیاتی آمریکا در منطقه بود.

لاریجانی با بیان اینکه در گذشته آمریکا و مستشاران نمایندگان و مسئولان ایران را انتخاب می‌کردند، افزود: انقلاب اسلامی نشات گرفته یک انقلاب مردم پایه است و این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن پذیرفته است ایران به هیچ عنوان حاضر نیست عزت خود را بدهد، افزود: امروز کشورمان در منطقه شرایط دیگری دارد و با فکر مجاهدانه امام (ره) در صحنه‌های مختلف عزتمندانه حضور دارد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ایران در فنون مختلف که مهم و استراتژیک است صاحب فن شده است، تصریح کرد: امروز در حوزه نانو، سلول‎های بنیادی، هسته‌ای و‌ فولادی بهترین حرکت‌ها صورت گرفته و بسیاری از وابستگی‌ها قطع شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع سرشار مورد توجه دشمنان بود، گفت: ایران در جنگ سرد پلی برای مقابله آمریکا با شوری بود؛ امروز هم برخی کشورهای عربی به دلیل داشتن منابع و شرایط جغرافیایی مورد توجه آمریکا هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در گذشته یک‌ کشور مونتاژکار بودیم و همه تجهیزات دفاعی را از خارج کشور وارد می‌کردیم.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بین‎الملل خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل بین‎الملل ایران یک نظریه را از زبان حضرت امام راحل مطرح کرد که تئوری ‌آن این بود که به هیچ قدرت بزرگی وابسته نخواهیم بود؛ در آن زمان بسیاری از کشورها گفتند که شکست خواهید خورد و نمی‎توانید به خود متکی باشید.

لاریجانی با بیان اینکه زمانی که جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ایران آغاز شد کشورهای زیادی به عراق کمک کردند تا کشورمان را شکست دهند، گفت: ما با تئوری ایستادگی توانستیم پیروز شویم، جنگ دستاوردهای بسیاری برای ایران داشت که مهمترین دستاورد آن بازدارندگی بود؛ پایه‌های ساخت تجهیزات نظامی در دوران دفاع مقدس گذاشته شد و جوانان امروز آن را تکمیل کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هرگاه پیشرفت کرده است دشمنان به دنبال متوقف کردن آن بودند، خاطرنشان کرد: هرجا وابستگی ما کمتر شود دشمنان اعتراض بیشتری می‌کنند.

لاریحانی با اشاره به اینکه ما باید روی پای خودمان بایستیم گفت: ما زهر وابستگی را چشیده‌ایم و دیگر نمی‎خواهیم آن را تجربه کنیم البته این بدین معنا نیست که نمی‌خواهیم با دیگر کشورها ارتباط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر جا وحدت داشتیم پیروز و سربلند شدیم و هر جا وحدت نکردیم دچار مشکل شدیم، گفت: در جبهه‌ها نشان دادیم که وحدت می‎تواند بزرگترین دستاوردها را به دنبال داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در بخشی از صحنه‌‌ها تلاش خودمان را بیشتر کنیم و امیدوارم نسل جدید با مطالعه دقیق تاریخ انقلاب اسلامی مسیری را طی کند که شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این تئوری‌های غلط که دشمنان می‌توانند با فشار صراط انقلاب را تعیبر دهند غلط است و صراط انقلاب تغییر نخواهد کرد و ما پای آرمان‌ها و شهدا ایستاده‎ایم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار