مسکو: خلع سلاح کامل روسیه آرزوی آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به خروج موقت آمریکا از پیمان موشکی اعلام کرد که آرزوی دیرینه ایالات متحده خلع سلاح کامل روسیه است.
کد خبر: ۳۳۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ - 02February 2019

مسکو: خلع سلاح کامل روسیه آرزوی آمریکا استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیا الیوم، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خروج موقت آمریکا از پیمان موشکی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اعلام کرد که آرزوی دیرینه ایالات متحده خلع سلاح کامل روسیه است.

وی گفت: روسیه تمام توان خود را برای اثبات پایبندی به پیمان موشکی به کار گرفت؛ اما آمریکایی‌ها هیچ توجهی به استدلالات ما نکردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: چندی پیش اطلاعات کاملی در خصوص موشک مورد اختلاف با آمریکا در اختیار رسانه‌های بین‌المللی قرار دادیم و وزارت دفاع روسیه نیز این موشک را که ۴۸۰ کیلومتر برد داشت در معرض دید عموم قرار داد.

زاخارووا در بخش دیگری از سخنان خود به خروج آمریکا از پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس، سازمان یونسکو و توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد و گفت: خروج از قرارداد‌های بین‌المللی به بخشی از راهبرد آمریکا تبدیل شده است و آن‌ها پیشتر به بهانه تهدید موشکی تهران از قرارداد کاهش تسلیحات پدافند موشکی نیز خارج شده بودند.

گفتنی است، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد این کشور از امروز شنبه به طور رسمی از پیمان موشک‌های هسته‌ای میان برد با روسیه خارج می‌شود و پس از ۶ ماه از این تاریخ نیز پیمان موشکی لغو خواهد شد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها