خبرنگار هیسپان تی‌وی در غزه:

تلاشم انعکاس رفتار غیرانسانی اسرائیلی‌ها علیه مردم غزه است

خبرنگار هیسپان تی‌وی در غزه گفت: تلاشم همواره این بوده که با انعکاس رفتار غیرانسانی اسرائیلی‌ها علیه مردم غزه، سهم خود را در کمک به رفع حصر این منطقه ایفا کنم.
کد خبر: ۳۳۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ - 02February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از فارس، یازدهم بهمن ماه امسال، شبکه هیسپان تی وی وارد هشتمین سال فعالیت خود می‌شود. شبکه‌ای که با شعار «پلی به آمریکای لاتین» راه‌اندازی شد و توانست در این مدت کم، علی‌رغم تمامی مشکلات و محدودیت‌هایی که با آن‌ها مواجه بوده، مخاطبان زیادی را در کشور‌های آمریکای لاتین و اروپایی جذب و خود را به عنوان یکی از معتبرترین منابع خبری در میان رسانه‌های اسپانیایی زبان معرفی کند. «هدی عماد هگازی»، خبرنگار این شبکه در غزه است که با وی گفت‌وگویی انجام شده است.

هدی عماد هگازی، خبرنگار شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در غزه است. پدر و مادر او اهل غزه هستند، اما بالغ بر ۲۵ سال است که در کشور اسپانیا زندگی می‌کنند و او نیز در همین کشور به دنیا آمد. او اکنون دانشجوی ادبیات انگلیسی است و تسلطش به زبان اسپانیایی و علاقه به کار خبرنگاری، سبب شد تا وارد عرصه رسانه شود. علی‌رغم آنکه تنها ۲۰ سال دارد، توانست با تلاش و بهره‌گیری از راهنمایی‌ها و تجارب دیگر خبرنگاران، به سرعت پیشرفت کند و به عنوان خبرنگار شبکه هیسپان تی وی در غزه، صدای مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه را به گوش جهانیان برساند.

وی که پیش از همکاری با هیسپان تی وی، سابقه کار به عنوان مترجم چند شرکت و سازمان را در کارنامه دارد، در خصوص نحوه شناخت و آغاز همکاری با شبکه هیسپان تی وی گفت: من از جمله بینندگان شبکه هیسپان تی وی در اسپانیا بودم و همواره گزارش‌های خانم ایزابل پرز و آقای مصعب بشیر را که از خبرنگاران قدیمی این شبکه هستند، دنبال می‌کردم. این مساله سبب شد تا کم کم به کار در این شبکه علاقه‌مند شوم و درخواست همکاری خود را به این شبکه ارسال کردم. طولی نکشید که با من تماس گرفته شد و پس از ارائه چند گزارش آزمایشی، موفق شدم به عنوان خبرنگار هیسپان تی وی رسما کار خود را در غزه آغاز کنم. لازم می‌دانم از مدیران این شبکه تشکر کنم که علی رغم سن کمم، به من اعتماد کردند و این اجازه را به من دادند تا با وجود سختی‌ها و دشوارهای‌های کار خبرنگاری در مناطق درگیر همانند نوار غزه، کار کنم و من هم سعی کردم تا روز به روز پیشرفت کرده و گزارش‌های حرفه‌ای‌تری را ارائه کنم.

او ادامه داد: در غزه کمتر رسانه‌ای را می‌توان یافت که به زبان اسپانیایی کار کنند. من هم زمانی که کار خود را آغاز کردم، مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفتم و اغلب به من پیشنهاد می‌دادند که برای آن‌ها نیز خبر‌ها و گزارش‌هایی را از اتفاقاتی که در غزه می‌افتد، ارسال کنم. اما تعهدم به هیسپان تی وی سبب شد تا هیچ کدام از این پیشنهاد‌ها را نپذیرم و تنها برای این شبکه کار کنم.

هگازی کار خبرنگاری در مناطق جنگی را سخت و البته بسیار خطرناک توصیف و خاطرنشان کرد: از آن جایی که نوار غزه توسط نیرو‌های رژیم صهیونیستی محاصره شده، کار تهیه گزارش و حضور در مناطق مختلف بسیار دشوار است. به عنوان مثال، زمان‌هایی بوده که می‌خواستم از محل حمله نیرو‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف در غزه، گزارش تهیه کنم، اما آن‌ها این اجازه را به من نمی‌دادند. اما با این حال، سعی کردم تا جایی که می‌توانم در صحنه‌ها حاضر باشم و پوشش کاملی را از اتفاقات در این منطقه داشته باشم.

وی در پایان با محکوم کردم اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره نوار غزه و سخت کردن زندگی بر مردم این منطقه، گفت: اگرچه تقریبا یک سال است که با هیسپان تی وی کار می‌کنم، اما تلاشم همواره این بوده تا با انعکاس رفتار غیرانسانی اسرائیلی‌ها علیه مردم غزه، سهم خود را در کمک به رفع حصر ایفا کنم. اگر چه در این راه، بار‌ها با پرتاب گاز‌های اشک‌آور سعی کردند تا مانع از فعالیت ما شوند، اما ما همچنان با این راه را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار