مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

نقش زنان در دوران انقلاب بی‌بدیل بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: ستم‌های بی‌شمار رژیم پهلوی باعث حرکت خودجوش زنان در دوران مبارزات پیش از انقلاب شد و نقش زنان در دوران انقلاب بی‌بدیل بود.
کد خبر: ۳۳۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ - 02February 2019

نقش زنان در دوران انقلاب بی بدیل بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» در مراسم اجتماع فاطمیون در فرهنگسرای کوثر کرمان اظهار داشت: زنان در دوران انقلاب متوجه این موضوع شدند که رژیم پهلوی اساس انسانیت را تحت تاثیر قرارداده است و به همین خاطر وارد صحنه شدند و مردان خود را نیز تشویق به حضور کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: همیشه این سوال برای همگان مطرح بود که علت اینکه حضور زنان در مبارزات قبل از انقلاب بیشتر از مردان بود چیست. یکی از دلایل آن، این بود که زنان ستم‌های رژیم پهلوی را بیشتر حس کردند و ستم‌های بی‌شمار دوران پهلوی باعث حرکت خودجوش زنان در دوران مبارزات پیش از انقلاب شد و نقش زنان در دوران انقلاب بی بدیل بود.

وی با بیان اینکه مردان خوب در دامان زن خوب پرورش می‌یابند، به واقعه آتش‌سوزی مسجد جامع و حادثه مسجد امام (ره) در دوران رژیم ستم‌شاهی اشاره کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت در جریان مبارزات مردم کرمان علیه رژیم شاه حضور زنان بسیار ملموس و قابل توجه بود و در بحث تبیین نقش زنان در انقلاب اسلامی در حق بانوان اجحاف شده است.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه خود در دوران انقلاب شاهد حضور فعال مردم و اقوام مختلف در راهپیمایی ها بودم، تصریح کرد: بنا به اذعان تاریخ‌نویسان جنگ اگر حضور زنان و مادران شهدا نبود، جنگ تحمیلی نیز به نتیجه نمی‌رسید و بنا به تحقیقات ما، بانوان در 22 گروه مختلف در دوران دفاع مقدس نقش داشتند و در حقیقت هر رزمنده‌ای که به جنگ می‌رفت پشت سر او قلب‌هایی برای او می‌تپید، اما در عین حال در پشت جبهه نیز فعال بودند.

وی با اشاره به فداکاری مادران و همسران این مرز و بوم افزود: مادر یکی از رزمندگان نقل می‌کرد که هر وقت فرزندم به جبهه می‌رفت، نگران او بودم و شب‌ها خوابم نمی‌برد و نیز مادر شهیدی دستانش را که به خاطر تلاش و زحمت زیاد مجروح شده بود، مقابل دوربین آورد و گفت این انگشتان من یک روز در قیامت شهادت می‌دهند که برای بزرگ کردن فرزندانم سختی های زیادی را تحمل کردم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: همسر یک جانباز اجری بالا دارد؛ زیرا از زمان جنگ تاکنون مشغول پرستاری از همسرش است و ما در مقطعی زندگی می‌کنیم که بزرگترین زنان ما که همان اسوه‌های صبر و مقاومت هستند، زندگی می کنند، بانویی که هم مادر شهید و هم همسر شهید و هم خواهر شهید است که ایثار این بانو با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

ابوالحسنی به بیان خاطره‌ای از دقت خانواده‌های ایثارگر در بحث نان حلال پرداخت و افزود: فردی نقل می‌کرد که با خانمم به خانه یکی از اقوام رفتیم که بعد از خوردن شام، همسرم گفت این خانواده را من می‌شناسم، اهل خمس دادن نیستند که باید در پی جبران آن باشیم و ما این کار را کردیم. در واقع فرزندان ما در دامان چنین مادرانی پرورش یافته اند.

وی بیان کرد: دشمن تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته است تا زنان ما از نقش اصلی خود که تربیت فرزندان صالح است، فاصله بگیرند آن هم در عین اینکه ما شاخص‌ترین اسوه‌ها را در جامعه داریم. کاش در این ایام پیروزی انقلاب و جشن 40 سالگی انقلاب، بیشتر پای حرف‌های این عزیزان بنشینم و از آنها بخواهیم آن روزها را برای‌مان روایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار