گزارش جعلی سی.ان.ان درباره حمایت سربازان ارتش ونزوئلا از گوایدو

به دنبال انتشار گزارشی درباره حمایت دو سرباز ارتش ونزوئلا از رهبر مخالفان، اکنون مشخص شده است که این افراد اصلا سرباز ارتش این کشور نبودند.
کد خبر: ۳۳۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ - 02February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در حالی‌که کشور‌های غربی چندی است به سرکردگی آمریکا در حال اعمال فشار برای تغییر نظام در ونزوئلا هستند به تازگی دروغ رسانه‌ای یکی از شبکه‌های خبری آمریکایی درباره حمایت‌ها از رهبران مخالفان این کشور برملا شده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان، چندی قبل دو فردی که لباس نظامی ارتش ونزوئلا را بر تن داشتند، در مصاحبه با این شبکه خبری از آمریکا تقاضای اسلحه برای براندازی دولت مردمی این کشور را کردند، اما اینک مشخص شده که این افراد به هیچ وجه نظامی نبوده و متعلق به ارتش این کشور نیستند.

در گزارش شبکه سی ان ان، یکی از این نظامیان وفادار به «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا گفته بود: «به عنوان سربازان ونزوئلایی، از آمریکا می‌خواهیم از ما حمایت لجستیکی کند و با ما در ارتباط باشد و سلاح دهد. بدین طریق می‌توانیم شاهد آزادی ونزوئلا باشیم.»

این دو نفر مدعی بودند با شبکه‌ای از ناراضیان ارتشی در ارتباط هستند، اما بعدا مشخص شد که این افراد لباس سابق ارتش ونزوئلا (مربوط به سال 2008) را به تن کرده و علائمی که بر روی لباس‌های آن‌ها نقش بسته، مربوط به یونیفورم‌های سابق ارتش و نه نسل کنونی بوده است.

براساس گزارش راشا تودی، اینک مشخص شده که این دو به اصطلاح سرباز ارتش ونزوئلا حتی در خارج از کشور زندگی می‌کنند و سی. ان. ان نیز مجبور به اعتراف این مسئله شده است. انتشار این گزارش موج توییتری را نیز به همراه داشت و تمسخر این شبکه آمریکایی را دنبال داشت.

این در حالی است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به خوان گوایدو قول حمایت و ارسال کمک 20 میلیون دلاری را در قالب کمک‌های بشردوستانه داده و همچین متعهد شده امکان دسترسی به دارایی‌های ارزی ونزوئلا در بانک‌های آمریکا را برای وی فراهم کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار