اولین «میدان سلام» در کشور افتتاح شد

«میدان سلام» روز گذشته با حضور مقامات لشکری و کشوری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.
کد خبر: ۳۳۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ - 03February 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «میدان سلام» روز گذشته (13 بهمن) همزمان با آغاز نمایشگاه ملی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی با حضور صادق لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و مقامات لشکری و کشوری افتتاح شد.

اولین «میدان سلام» در کشور افتتاح شد

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از این پس آمادگی دارد تا مراسم ویژه ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در مقبره شهدای گمنام، واقع در ورودی موزه، برای هیات‌های عالی رتبه نظامی و سیاسی داخلی و خارجی برگزار کند.

علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خصوص افتتاح میدان سلام، اظهار داشت: احداث این میدان یک مطالبه عمومی است که ممکن است مردم به زبان نیاورده باشند. در هر جای دنیا که ملاحظه کنید، هر مقام خارجی که وارد کشوری می‌شود، ابتدا بر سر مزار سربازان می‌روند و ادای احترام می‌کنند. در کشور ما مکانی برای این کار در نظر گرفته نشده بود.

اولین «میدان سلام» در کشور افتتاح شد

وی افزود: به جهت بزرگی شهر تهران، امکان اینکه تمام مقامات را به بهشت زهرا (س) ببریم، نداشتیم. به همین خاطر یک میدانی را تحت عنوان میدان سلام با استاندارد‌های وزارت خارجه، در مقابل مزار شهدای گمنام در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احداث کردیم. مقامات نظامی دیگر کشور‌ها هنگام ورود به کشور برای ادای احترام به شهدا به موزه می‌آیند.

جعفری خاطرنشان کرد: مشابه این میدان در هیچ یک از موزه‌ها و مراکز فرهنگی دیگر شهر‌ها ساخته نخواهد شد. 

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار