وزیر ارتباطات ایران در باکو با مقامات جمهوری آذربایجان مذاکره کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و درباره همکاری دو جانبه در حوزه انرژی، حمل و نقل، نفت و گاز و مسائل بانکی گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۳۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ - 08November 2014

وزیر ارتباطات ایران در باکو با مقامات جمهوری آذربایجان مذاکره کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و درباره همکاری دو جانبه در حوزه انرژی، حمل و نقل، نفت و گاز و مسائل بانکی گفتوگو کردند.

دو طرف ضمن مرور تفاهماتی که در سفر رئیس جمهور آذربایجان به تهران صورت گرفته بود، موضوعات مورد توافق در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را که در مرداد ماه سال جاری برگزار شد، بررسی کردند.

وزیران دو کشور همچنین توافق کردند نمایندگان بخشهای ذیربط در جلسات کارشناسی درباره موضوعات مورد نظر و اسناد قابل مبادله در سفر روحانی به باکو مذاکرات لازم را انجام دهند.

در این دیدار که در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو صورت گرفت، نمایندگانی از وزارتخانههای مختلف نیز حضور داشتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با اشاره به رشد و توسعه مناسبات دو کشور در حوزههای مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی در یکسال گذشته، ابراز امیدواری کرد که با همکاری یکدیگر، اقدام لازم برای حل و فصل موضوعات باقیمانده در روابط فی مابین صورت گیرد.

واعظی گفت: با توجه به ظرفیت و استعدادهای اقتصادی بالای طرفین، حجم مبادلات تجاری دو کشور هم اکنون بسیار ناچیز است که باید افزایش یابد.

وی گفت: آمادگی و اختیار کامل دارد تا در این مذاکره برای حل و فصل موضوعات باقیمانده اقدام و زمینه لازم را برای سفر آقای روحانی رئیس جمهور ایران به باکو فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار