روایتی داستانی از مقطع حساس تاریخ معاصر ایران/ شلیک به قلب تاریخ ایران در فرهنگسرای گلستان

هفتادمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «سایه‌های باغ ملی» نوشته محسن هجری در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ - 03February 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در این نشست که با حضور نویسنده کتاب، محسن هجری و منتقدین عزت‌الله الوندی و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود، این رمان معرفی و بررسی شده و علاقه‌مندان می‌توانند سوالات خود را پیرامون این کتاب از نویسنده و منتقدین بپرسند. هم‌چنین محمد حنیف نویسنده نام‌آشنای کشور، مهمان ویژه این جلسه خواهد بود و با موضوع ادبیات انقلابی، صحبت خواهد کرد.

رمان «سایه‌های باغ ملی»، روایتی داستانی و مستند از وقایع سیاسی تاریخی اوایل دهه پنجاه شمسی است و به بیان اتفاقات مهم تاریخ معاصر در سال‌های 1349 تا 1352 پرداخته است. خط اصلی داستان، همزمان با تحولات سیاسی در ایران، اوج فعالیت‌های علی شریعتی در حسینیه ارشد و مبارزه مسلحانه برخی گروه‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی شکل گرفته است.

شخصیت اصلی رمان «سایه‌های باغ ملی»، دانشجویی است که علاقمند به دیدگاه‌های دکتر شریعتی است و با ماجراهای آن دوره مواجه می‌شود. حوادث این رمان، در تهران و سبزوار شکل می‌گیرند و به نوعی منعکس‌کننده فضای مبارزات سیاسی دانشجویان در آن دوران است. اگر چه در پس‌زمینه این حوادث، فضای عمومی کشور پس از کودتای 28 مرداد بازخوانی می‌شود. این رمان 350 صفحه‌ای که در ژانر رمان‌های سیاسی و تاریخی قرار دارد، توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده و در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با دهه فجر مهمان نشست نقد و بررسی «ترنم قلم» در فرهنگسرای گلستان می‌باشد.

روایتی داستانی از مقطع حساس تاریخ معاصر ایران/ شلیک به قلب تاریخ ایران در فرهنگسرای گلستان

نشست نقد و بررسی رمان «سایه‌های باغ ملی» روز سه‌شنبه 16 بهمن ماه ساعت 17 در فرهنگسرای گلستان واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این برنامه برای عموم آزاد است.

نشست‌های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه‌های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود و تاکنون بسیاری از نویسندگان نام‌آشنای کشور همراه با کتاب‌های خود در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار