حجتی در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛

عدم مشکل صیادان ایرانی در دریای عمان/ میزان صید صیادان بومی بالغ بر ۷۰۰ هزار تن است

محمود حجتی گفت: میزان صید ماهی در آب‎های ساحلی حدود ۷۰۰ هزار تن است.
کد خبر: ۳۳۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ - 03February 2019

عدم مشکل صیادان ایرانی در دریای عمان/ میزان صید صیادان بومی بالغ بر 700 هزار تنبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی که به منظور پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان مبنی بر علت ایجاد اختلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آب‎های دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلندمدت سازمان شیلات با کشتی‎های چینی، در جلسه امروز مجلس حضور پیدا کرده بود، اظهار داشت: دریای عمان ظرفیت بسیار زیادی برای صید ماهی دارد عمدتاً از آن ماهی‎ها برای پودر ماهی که خاصیت پروتئینی بسیار زیادی دارد، استفاده می شود.

وی ادامه داد: از پودر ماهی برای آب خیزداری استفاده می شود و حدود ۷۳ درصد میزان پروتئین آن است که باید به آن توجه ویژه شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما برای پودر ماهی نیاز به واردات داریم و اگر در داخل به اندازه کافی تولیدات صورت نگیرد، ناچار به واردکردن هستیم، اظهار داشت: البته این ماهی مورد نظر برای تهیه پودر ماهی نورگریز است و در عمق ۳۰۰ تا ۴۰۰ متری زیر سطح آب به حیاتش ادامه می دهد.

حجتی خاطرنشان کرد: ذخایر این ماهی در دریای عمان میلیون تنی است و حداقل ظرفیتی که توصیه شده که ما بتوانیم از این ماهی به راحتی صید کنیم، ۳۰۰ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه میزان صید ما در آب های ساحلی حدود ۷۰۰ هزار تن است، گفت: به دلیل مشکلاتی که در صید این ماهی وجود دارد، تکنیک ها و ابزارهای خاصی لازم است که متاسفانه این ابزارها به قدر کافی وجود نداشت اما از سال ۸۷ بهبود یافته به گونه ای که میزان صید این ماهی از ۳۶۰۰ هزار تن در سال ۸۷ به حدود ۱۷ هزار تن رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید روش هایی در نظر گرفته شود که نوع صید این ماهی در تعارض با منافع صیادان بومی و محلی ما نباشد و اگر این دستورالعمل ها و نظارت ها به خوبی رعایت و کنترل شود، قطعاً مشکلی ایجاد نخواهد شد.

حجتی گفت: بنده یک گروه بازرسی را به این بخش فرستادم و آنها هم بررسی های خود را انجام دادند و گزارش هایی آوردند که حاکی از آن بود که متاسفانه برخی از بهره برداران صید یک سری از چارچوب ها را رعایت نکردند و همچنین با دادستان هرمزگان هماهنگی هایی صورت گرفته تا واحد ویژه ای جهت برخورد با تخلفات احتمالی در صید ماهی در آن بخش ایجاد شود.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها