حجت‌الاسلام جلیلی مطرح کرد؛

نقش گسترده علما در نهضت امام راحل و دستاوردهای انقلاب

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: شکل‌گیری حکومت اسلامی بر اساس مبانی توحید از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب و نقش علما در نهضت امام بسیار گسترده است.
کد خبر: ۳۳۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ - 03February 2019

نقش علما در نهضت امام و دستاوردهای انقلاب بسیار گسترده بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کردستان، حجت‌الاسلام احمد جلیلی پیش از ظهر امروز (یکشنبه 14 بهمن‌ماه) در همایش نقش علما و روحانیون در مقابله با افکار تکفیری که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب و امام امت در ایران اسلامی، غرب آسیا و خاورمیانه تغییر و تحول در گفتمان جامعه و مردم بود که امروز شاهد تحقق یافتن این امر هستیم.

وی با بیان اینکه گفتمان حاکم بر جوامع پیش از انقلاب گفتمان کمونیستی و لیبراستی بود، افزود: نهضت امام آمد و این گفتمان را تغییر و صحنه را تغییر داد و گفتمان های موجود را به گفتمان دینی، قرآنی و علمی تبدیل کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: جامعه توحیدی، ایده آل و سعادت آور جامعه ای است که در راس آن یک رهبر الهی که در سلسله مراتب توحیدی قرار گیرد باید حکومت کند که تا قبل از انقلاب این چنین چیزی در کشور ما تحقق پیدا نکرده بود.

حجت الاسلام جلیلی شریعت الهی بر مبنای مدیریت و قانون را از دستاوردهای دیگر انقلاب دانست و یادآور شد: از برکات انقلاب و نهضت امام این بود که رهبری در سلسله مراتب توحید قرار گرفت و مبانی اسلامی و دینی در منشور اداره این نظام قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در انتخابات سال 58 ایده های مختلفی مطرح شد ولی آنچه در مبنا و راس قرار گرفت ولایت توحیدی و انقلاب اسلامی بود که با عزم و اراده مردم انتخاب شد و در جامعه توحیدی که در ایران شکل گرفت حضور حداکثر مردم ملاک قرار گرفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه شکل گیری حکومت اسلامی بر اساس مبانی توحیدی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود، گفت: انقلاب اسلامی و نهضت امام امت در واپسین دهه های هزاره دوم میلادی مهم‌ترین پدیده و حادثه نیمه دوم قرن بیستم بود.

حجت الاسلام جلیلی با با بیان اینکه انقلاب ایران بزرگترین تحول و تغییرات را در سطح کشور، منطقه و بین الملل ایجاد کرد، اظهار داشت: تغییر در معادلات قدرت در غرب آسیا و تغییر در جریان دو قطبی سازی جهان و اینکه آمریکا مجبور و ملزم شد که تمام طراحی های خود را در غرب آسیا تغییر دهد از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: وقتی می گوییم دستاوردهای نظام را بیان کنید به خاطر این است که دشمنان سخت دنبال این هستند که بگویند نظام کارایی ندارد و این رسالت تک تک ما به عنوان افرادی که تریبون در دست داریم برای بیان خدمات نظام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس استان کردستان ادامه داد: نباید در تبیین دستاوردهای نظام فقط به دنبال مسائل مادی برویم چرا که دستاوردهای غیرمادی نظام قابل توجه تر بوده و باید به صورت جدی در بین جامعه این دستاوردها را تبیین کنیم.

حجت الاسلام جلیلی به دستاوردهای زیربنایی و زیرساخت های انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: اولین تحول که در نظام اتفاق افتاد تحول فکری و اعتقادی بود که به حقیقت نگرش مردم در مباحث دینی را باید بزرگترین خدمت این نظام الهی به مردم ایران و منطقه دانست.

وی بیان کرد: نگرش و باور مردم با انقلاب اسلامی تغییر کرد و بزرگترین خدمات نظام در مبانی زیرساختی و زیربنایی تغییر نگرش مردم بود که تاثیرات آن بسیار گسترده تر از تحولات مادی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها