قنادباشی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تهدید به «جنگ» برای فلسطینی‌ها معنا ندارد/ راهپیمایی بازگشت آسیب‌ناپذیر است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تهدید به جنگ برای مردمی که از شهادت و جانبازی هراسی ندارند، امری مضحک است که رژیم صهیونیستی به آن متوسل شده است.
کد خبر: ۳۳۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 04February 2019

تهدید به جنگ برای فلسطینیان امری مضحک است/ راهپیمایی بازگشت آسیب ناپذیر استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، صهیونیست‌ها پیغام‌های هشدار‌آمیزی را برای جنبش مقاومت اسلامی حماس ارسال کرده‌اند. این پیام‌ها از طریق مقامات مصری به اعضای جنبش حماس انتقال داده شده است. صهیونیست‌ها تهدید کرده‌اند که تداوم تظاهرات‌ بازگشت ممکن است به بروز جنگ علیه غزه منجر شود.

این چندمین بار است که صهیونیست‌ها به صورت محرمانه و غیر‌محرمانه گروه‌های مقاومت اسلامی را تهدید به اقدام نظامی می‌کنند و در عرصه عمل، خود نیز می‌دانند که توان رهگیری موشک‌های مقاومت را ندارند.

در همین راستا «جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در برخورد با تظاهرات بازگشت همه گزینه‌های ممکن را در 10 ماه گذشته به کار برده است تا این‌که هرطور شده این راهپیمایی را متوقف کند و یا میزان استقبال فلسطینی‌ها را کاهش دهد. انواع تهدیدات و شیوه‌های تبلیغاتی را به کار برده است و همچنین از نفوذی‌ها و جاسوس‌های خودش در سرزمین‌های اشغالی بهره برده است؛ لیکن تاکنون نه تنها نتوانسته این راهپیمایی را متوقف کند، بلکه حتی نتوانسته است آن را محدود کرده یا کاهش دهد.

وی گفت: رژیم اشغالگر قدس بالاترین نوع اهرمی که همان به شهادت و یا مجروح رساندن فلسطینی‌ها را هر هفته به کار برده است. بعد از گذشت حدود 10 ماه نزدیک به 280 نفر شهید و 26 هزار نفر مجروح شده‌اند. این مجروحیت و شهادت هم که بالاترین اهرم فشار است، نتوانسته آن‌ها را محدود کند. تهدید به جنگ برای مردمی که از شهادت و معلولیت هراسی ندارند، امری مضحک است که رژیم صهیونیستی به آن متوسل شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: از سویی دیگر رژیم صهیونیستی توانایی لازم برای مقابله با غزه را ندارد، چون غزه مسلط به انواع موشک‌هایی است که می‌تواند امنیت شهرک‌های اطراف نوار غزه و تل‌آویو را به خطر بیاندازد که این خود نشان دهنده قدرت بازدارندگی این خطه است؛ لذا تهدید به جنگ در برابر سرزمینی که مسلط به موشک‌هایی کارآمد است، تهدیدی بیهوده‌ است.

قنادباشی در بخش دیگری از سخنانش افزود: تجربه 14 سال گذشته گواه این ادعا است که اسرائیلی‌ها در برخورد و یا جنگ با نوار غزه بسیار ناتوان هستند. در جنگ هشت و 22 روزه شاهد بودیم که خودشان آغازگر جنگ بودند، شکست را پذیرفتند و پیشنهاد آتش‌بس دادند. طبیعتا جنگ‌های آینده نیز چیزی جز سرنوشت جنگ‌های گذشته را نخواهند داشت و آن‌ها هستند که شکست را متحمل خواهند شد. فلسطینی‌ها بیش از هر کسی می‌دانند که تهدیدات رژیم صهیونیستی توخالی است و اگر هم به آن دست بزند بار دیگر یک شکست فضاحت باری را تجربه خواهد کرد.

وی بیان داشت: نکته مهم این است که مهم‌ترین دغدغه رژیم صهیونیستی تظاهرات بازگشت است؛ چرا که این تظاهرات یک راهبرد هوشمندانه و بسیار موثر است که رژیم صهیونیستی در مقابله با آن هیچ ابزار کارایی ندارد و در واقع می‌توان گفت که این راهپیمایی آسیب‌ناپذیر است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: فلسطین 70 سال است توسط صهیونیست‌ها اشغال شده و فلسطینی‌ها تنها خواستار بازگشت به سرزمین‌هایشان هستند. این در حالی است که منشور‌های سازمان ملل این اشغال را غیرقانونی می‌دانند و از همه کشور‌های جهان می‌خواهند که کمک کنند تا این سرزمین‌ها به صاحبان خود بازگردند.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: رژیم صهیونیستی در واقع می‌بیند که ادامه این تظاهرات ممکن است امنیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به خطر بیاندازد و چهره صهیونیست‌ها را به عنوان یک اشغالگر به جهانیان نشان دهد که چگونه صهیونیست‌ها با صاحبان اصلی این سرزمین‌ها برخورد‌های ددمنشانه و وحشیانه می‌کنند. از بعد دیگر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این راهپیمایی به یک حرکت تهاجمی در داخل فلسطین اشغالی تبدیل شود که در این صورت صهیونیست‌ها راه فراری پیدا نخواهند کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار