«اسلام به کام صهیونیسم» در خبرگزاری دفاع مقدس رونمایی شد؛

چترعنبری: ریشه پیدایش داعش را بررسی کرده‌ام

کتاب «اسلام به کام صهیونیسم» جدیدترین اثر «فرشته چترعنبری» در خبرگزاری دفاع مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۳۳۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ - 04February 2019

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «اسلام به کام صهیونیسم» جدیدترین اثر «فرشته چترعنبری» در خبرگزاری دفاع مقدس رونمایی شد.

چترعنبری دارای دکتری علوم سیاسی با گرایش جامعه‌شناسی، جانباز 55 درصدی دوران دفاع مقدس و خواهر شهید احمد چترعنبری است. بیشترین فعالیت این نویسنده در عرصه فرهنگی معطوف بر پژوهشگری در حوزه دفاع مقدس است که دغدغه رهبر معظم انقلاب است.

این نویسنده تاکنون حدود 28 کتاب در حوزه‌های علوم سیاسی و دفاع مقدس تالیف کرده است و در حال حاضر با دفتر مطالعات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی همکاری دارد؛ همچنین در همین راستا کتاب‌ «کانال بی انتها» زندگینامه خلبان آزاده غلامرضا یزدی را نیز به چاپ رسانده است. وی کتاب «تصمیم کبری» زندگینامه شهید «نورخدا موسوی» از شهدای استان لرستان را با همکاری محمدتقی عزیزیان به نگارش درآورده که 22 بهمن رونمایی خواهد شد.

چترعنبری حیله‌ها و ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی را علت نگارش کتاب «اسلام به کام صهیونیسم» دانست و اظهار داشت: هر ساله دشمن شگرد جدیدی برای ضربه زدن به انقلاب دارد. ترورهای دهه‌های اوایل انقلاب، تحمیل جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی نمونه‌های واضح این جریان است. این اتفاقات را نسل اول انقلاب درک کرده بود اما نسل‌های بعد اطلاعات کمی درباره انقلاب داشتند بخاطر همین جنگ و ناتوی فرهنگی کلید زده شد.

چترعنبری: در این کتاب نطفه داعش ریشه‌یابی شده است

وی گفت: داعش در ادامه همین جنگ فرهنگی بود. چیزی که صهیونیسم مادر آن بود. یعنی ریشه تشکیل داعش به اسرائیل مربوط می‌شود. تمام هدف آن‌هان نیز نابودی اسلام بود که با مخدوش کردن چهره رئوف و مهربان اسلام رقم خورده بود. آن‌ها با شعار «لا إله إلا الله محمد رسول الله» به میدان آمده بودند اما دست به هر جنایتی می‌زدند درحالی که اسلام ناب، اسلام مهربانی و لطف و رافت است. اسلام صهیونیسم‌ها، اسلام خشنونت است که می‌خواهند فقط چهره خشونت را از مسلمان نشان دهند.

این نویسنده عنوان کرد: وقتی یک مسلمان وارد کشورهای اروپایی می‌شود او را به عنوان تروریست می‌شناسند درحالی که مثلاً کشور ما ایران بیشترین خسارت و ضربه‌ها را از تروریسم دیده است. بیشترین شهدای ما در درون کشور ترور شده‌اند بخاطر همین انگیزه‌ای برای ریشه یابی داعش داشتم که در نتایجم به صهیونیسم، سعودی و ابن تیمیه و القاعده تا جریانی به اسم حکومت شامات رسیدیم. آن‌ها کشورهایی که بیشترین جمعیت شیعه را دارند مانند جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه را مورد تهاجم قرار می‌دهند.

چترعنبری تاکید کرد: با بیداری و بصیرت مردم و البته آگاهی رهبر معظم انقلاب، نقشه دشمن خنثی شد. ولی متاسفانه خنثی شدن این نقشه خیلی هزینه سنگینی برای همه داشت چراکه خیلی طول کشید و در همین راستا خسارت‌های جبران ناپذیری وارد شد. در این کتاب این موضوع ریشه‌یابی شده و حامی اصلی داعش که همان صهیونیسم، آمریکا، کشورهای غربی و تعدادی از کشورهای عربی هستند، مورد اشاره قرار گرفته است.

چترعنبری: در این کتاب نطفه داعش ریشه‌یابی شده است

وی افزود: به همت نیروهای انقلابی و اسلامی و جریان مقاومت و به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بسیج همگانی حشدالشعبی در عراق ایجاد شد که از دستاوردهای مقاومت بود. امروز بیشترین هدف صهیونیسم شکست دادن جریان مقاومت است چراکه خط قرمز جمهوری اسلامی جریانات مقاومت هستند.

این نویسنده به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: به گفته رهبری اگر مدافعان حرم در سوریه نمی‌جنگیدند قطعاً می‌بایست در مرزهای کردستان و کرمانشاه مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کردیم. این سخن رهبر انقلاب حامل یک پیام است که تاکید بر حفظ محور مقاومت دارد. برخی تبلیغات سوء علیه جریان مقاومت انجام می‌دهند درحالی که ما از ابتدای انقلاب و دفاع مقدس مورد حمایت محور مقاومت بوده‌ایم. در بحث جنگ تحمیلی گروه مقاومت حزب‌الله لبنان توسط شهید عماد مغنیه برای حمایت از ایران تعدادی از نیروهای آمریکایی را گروگان می‌گیرند و در مقابل این گروگان‌ها خواستار کمک تسلیحاتی جنگی به ایران می‌شوند؛ این یک کار بزرگ و ارزشمند است.

چترعنبری افزود: مسلمان در برخی نقاط قصور و کم‌کاری داشتند به همین خاطر دشمن داعش را در میان آن‌ها شکل داد. البته این خطر خنثی شد ولی نمی‌توان گفت داعش به طور کامل از بین رفته است چراکه داعش یک تفکر است. تفکری که برای نابود کردن چهره اسلام فعالیت می‌کند.

چترعنبری: در این کتاب نطفه داعش ریشه‌یابی شده است

وی گفت: داعش خودش را در جهان به عنوان مسلمان واقعی معرفی می‌کند درحالی که مسلمان واقعی سر کسی را نمی‌برد. از ابتدای اسلام آفت‌هایی وجود داشته و در انقلاب ما نیز وجود داشته است. تلاش این آفت‌ها برای ریشه‌کن کردن اسلام بوده است. انقلابی که امام خمینی (ره) در ایران انجام داد بخاطر این بود که به جهان اعلام کند، اسلام ناب محمدی (ص) چیست. اما دشمن برای نابودسازی این چهره، اسلام داعشی را درست کرد. در تمام جنگ‌های پیامبر (ص) مسلمانان به کافرین که در مقابل آن‌ها بودند فرصت فرار می‌دادند درحالی که داعش در برابر خانواده به ناموس‌ آن‌ها تجاوز می‌کند. این مرام در هیچ کجای اسلام وجود ندارد.

چترعنبری درباره کتاب «اسلام به کام صهیونیسم» گفت: این کتاب ریشه یابی جریان‌های ضد اسلامی است. اوایل انقلاب گروه‌های زیادی درحال مبارزه بودند و در این میان یک سری کمونیست و مجاهدین و ... بودند. هدف همه این گروه‌های شاید مبارزه با ظلم بود اما هرکدام یک فکر و ایده داشتند که مبتنی بر تفکر مارکس و غیر اسلام بود. کتاب «اسلام به کام صهیونیسم» نیز این گروه‌ها را در زمینه داعش ریشه یابی کرده است. نتیجه این کتاب به سخنان رهبر انقلاب مربوط می‌شود که فرمودند: «مطمئن باشید طی 25 سال آینده اثری از اسرائیل نخواهد بود».

این نویسنده درباره منابع این اثر نیز اظهار داشت: بیش از 50 کتاب، مقاله و نشریه برای نگارش این کتاب مورد مطالعه و استفاده قرار گرفته که برخی از آن‌ها سایت‌های خارجی بوده است. چند جا نیز از رزمنده های مدافع حرم و رزمندگان جبهه مقاومت مصاحبه میدانی انجام شده است. البته بیشتر مطالب این کتاب مبتنی بر اطلاعات و اسناد کتابخانه‌ای است.

چترعنبری: در این کتاب نطفه داعش ریشه‌یابی شده است

وی درباره نثر کار و مخاطب مورد نظر کتاب نیز گفت: همه نوع مخاطبی می‌تواند از این کتاب استفاده کند چراکه نثر کار بسیار روان بوده به حدی که بچه‌های دبیرستانی نیز می‌توانند آن را مطالعه کنند. البته کتاب‌های قوی‌تر از این اثر نیز نوشته شده اما نگاه من به دلیل رشته تحصیلی‌ام بود که احساس وظیفه کردم تا چنین کتابی بنویسم.

چترعنبری به همکاری رحمان تقی‌پور در این اثر اشاره کرد و گفت: رحمان تقوایی‌پور یکی از دانشجویان بنده بوده که در چند قسمت کار زحمت نگارش را داشتند. البته منابع مورد استفاده در اثر ذکر شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها