نجابت در گفتگو با دفاع پرس:

گزارش آمانو علیه ایران مغرضانه است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با توجه به این که مذاکرات تیم هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 به مرحله حساس رسیده است سازمان انرژی هسته‎ای گزارشی را جهت فشار غرب علیه ایران در مذاکرات مطرح کرده است.
کد خبر: ۳۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ - 08November 2014

گزارش آمانو علیه ایران مغرضانه  است

حسین نجابت، نماینده مردم تهران در واکنش به گزارش آمانو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس در خصوص فعالیت های هستهای ایران گفت: در سالهای اخیر سازمان انرژی اتمی در مقابل برنامه هستهای ایران ثابت کرده است به جای این که سازمان فنی و تخصصی باشد به یک ابزار سیاسی برای آمریکا تبدیل شده است.

وی در ادامه به مذاکرات تیم هسته ای ایران با کشورهای عضو 1+5 اشاره کرد و افزود: با توجه به این که مذاکرات تیم هسته ای ایران با کشورهای 1+5 به مرحله حساس رسیده است سازمان انرژی هستهای این گزارش را جهت ابزار فشار غرب علیه ایران در مذاکرات مطرح کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تیم هسته ای ایران باید از حقوق کشور در آژانس دفاع و حقایق موجود مسائل و فعالیت های هستهایمان را مطرح کند.

وی با تأکید بر این مطلب که غرب همواره از این نوع گزارشها برای فشار علیه ایران در جهان بهره برداری کرده است، خطاب به رسانه ها اذعان داشت: رسانه های کشورمان نباید اینگونه گزارشهای واهی را برای افکار عمومی مطرح کنند؛ چراکه ارائه اینگونه گزارشها جز این که راهی باشد تا غرب به اهداف و مقاصد سیاسی خود دست یابد از اهمیت والایی برخوردار نیست.

نجابت اظهار داشت: گزارش آمانو کاملا برخلاف اقدامات ایران بر اساس اجرای مفاد "ان پی تی" است؛ چرا که ایران همواره در خصوص مسائل هسته ای به تعهدات خود بر اساس "ان پی تی" عمل کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که غرب همواره در مواقع حساس با ارائه گزارشهایی علیه ایران به دنبال دست یافتن به مقاصد سیاسی خود است، گفت: افکار عمومی جهان با این نوع برخورد غرب کاملا آشنا است و این حربه غرب اکنون برای جهانیان و ملت ایران نخ نما شده است؛ چرا که همه می دانند چه گزارشهای مثبت و یا منفی که علیه ایران از سوی کشورهای غربی و آژانس هسته ای مطرح می شود واقعیت فنی و تخصصی ندارد و تیم هسته ای و ملت ایران باید در قبال این نوع برخوردهای غرب هوشیار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار