سفیر ایران در لاهه:

مسئولان ایرانی در سیاستگذاری‌های خود از کسی دستور نمی‌گیرند

علیرضا جهانگیری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مسئولان ایرانی در سیاستگذاری‌های خود از کسی دستور نمی‌گیرند.
کد خبر: ۳۳۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ - 03February 2019

به گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، مراسم مردمی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم هلند و همچنین علاقمندان به انقلاب اسلامی از دیگر ملیت‌های مقیم هلند در شهر لاهه برگزار شد.

در این مراسم که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه و رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه اروپا برگزار شده بود، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند و مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ایراد سخن پرداختند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در طی 40 سال گذشته علیرغم همه تهدید‌ها و فشار‌ها مانند تحریم، کودتا و جنگ تحمیلی در حوزه‌های مختلف دستاورد‌های بزرگی داشته است.

علیرضا جهانگیری ایجاد یک نظام مردمسالار دینی، تحقق حاکمیت اسلام تحت نظر، ولی فقیه، ایجاد خودباوری در مردم ایران و تحقق استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از جمله دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ایران خواند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران استقلال کامل ایران در سیاست‌های داخلی و خارجی را موضوع مهمی ارزیابی و تأکید کرد: مسئولان جمهوری اسلامی در سیاستگذاری‌های خود از کسی دستور نمی‌گیرند و مردم با شرکت در انتخابات مختلف از جمله ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورا‌ها و مجلس خبرگان رهبری مسئولان مختلف را انتخاب می‌کنند و از این رو مردم حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

علیرضا جهانگیری همچنین تصریح کرد: همانگونه که حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری فرمودند، چهل سال زمان طولانی نیست و ما در ابتدای مسیر هستیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم پایبندی مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبیین آن برای فرزندان و نسل‌های بعدی افزود: دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم از سرنوشت کشور هستند.

جهانگیری با اشاره به پایان دوره ماموریت خود در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه ظرف یکی 2 ماه آینده، تأکید کرد: ظرف پنج سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در روابط ایران و هلند انجام شده و حجم مناسبات 2 کشور ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به سفر سه وزیر هلندی و همچنین سفر هیات پارلمانی هلند به تهران پس از 14 سال به کشورمان تأکید کرد: وزیر امور خارجه و وزیر جهاد کشاورزی نیز از جانب جمهوری اسلامی ایران به هلند سفر کرده‌اند. همچنین ده‌ها هیات در حوزه‌های مختلف بین 2 کشور مبادله شده و تفاهمات خوبی بین 2 کشور انجام شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین ارتقاء خدمات کنسولی در جهت افزایش کیفیت خدمت رسانی به ایرانیان و مراجعین هلندی را از دیگر تحولات در سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند عنوان و تصریح کرد: تلاش برای انجام حداکثری امور مراجعین به سفارت به صورت غیرحضوری و در اسرع وقت از طریق راه‌اندازی سامانه‌های مختلف کنسولی به صورت اینترنتی و ارائه خدمات بصورت پستی از جمله تحولات است.

مسابقه و سرگرمی، اجرای موسیقی سنتی ایرانی و پخش کلیپ از فرمایشات مقام معظم رهبری و حماسه مردم در زمان انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های مراسم مردمی جشن پیروزی انقلاب اسلامی بود.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکس و کتاب و نمایشگاهی از کار‌های بافتنی زنان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برگزار شده بود که مورد استقبال و بازدید حضار قرار گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار