صراط مستقیم انقلاب (۲)؛

اگر «وحدت کلمه» را از شما گرفتند غارتگری‌ها اعاده می‌شود

امام خمینی (ره) رمز پیروزی را «‏وحدت کلمه» دانسته و در جمع روحانیون گفتند: اگر وحدت کلمه را از دست شما گرفتند، باز همان اسارت است و باز‏‎ ‎‏همان غارتگری‌ها اعاده می‌شود. مثل سابق نیست، سابق عذر داشتید ‏‏‏‏که‏‏‏‏ نمی‌توانم؛ ‏‎اما حالا ‎‏فهمیدید که می‌توانید. شما نیرو دارید، ملت با شماست.
کد خبر: ۳۳۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ - 04February 2019

اصلاحات ارضی شاه کشاورزی ما را نابود کرد/ اگر «وحدت کلمه» را از شما گرفتند غارتگری‌ها اعاده می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، ۱۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ در سخنانی در جمع روحانیون، با اشاره به دزدی‌های صورت گرفته در حکومت پهلوی، بیان داشتند: ما نمی‌توانیم بفهمیم که دزدی این‌ها در این مملکت چه بوده است؛ در یکی از چیزهایی‏‎ ‎‏که به من نوشته بودند راجع به یکی از خواهر‌های این مرد (شاه)، نوشته بودند که یک ویلا در‏‎ ‎‏کجا دارد که چقدر خریده شده است، ۵ میلیون دلار یعنی ۳۵ میلیون تومان خرج گلکاری آن‌جا‏‎ ‎‏شده است! من و شما خوابش را هم نمی‌توانیم ببینیم؛ نمی‌توانیم باور کنیم. شما نمی‌دانید که‏‎ ‎‏این‌ها با این مملکت چه کردند. نمی‌دانید معنویت این مملکت را چطور عقب زدند. ‏‎ ‎‏

مردم در این ۵۰ سال آزادی‏‎ ‎‏نداشتند

ایشان با بیان این‌که تا دولت صالح‏‎ ‎‏نباشد، مملکت صلاحیت پیدا نمی‌کند، افزودند: یک فرد غیرصالح یک مملکت را خراب کرد. ‏‎ همه دیدیم یک فرد غیرصالح که اسمش «محمدرضا پهلوی» است، وقتی‏‎ ‎‏می‌خواهد وزیر تعیین کند، وزیرش نیز غیرصالح است و باید به جنس خودش باشد! ‎‏- دزد‌ها با دزد‌ها رفیقند! دزد‌ها که با مقدسین رفیق نیستند - وکیل می‌خواهد معین کند، به‏‎ ‎‏جنس خودش درست می‌کند. وکیل هم که دست مردم نبود، مردم در این ۵۰ سال آزادی‏‎ ‎‏نداشتند، نه یک وکیل و نه یک مجلس و نه یک دولت، هیچی مربوط به ملت نبود؛ همه‏‎ ‎‏چیز متکی به خارج بود.

امام خمینی (ره) تأکید کردند: یک آدم فاسد را وقتی آوردند گذاشتند سر مملکتی، تحمیل‏‎ ‎‏کردند بر مملکتی، به آن‌جا رسید که مملکت ما همه چیز را از دست داد، ‏‏ [‏شاه ‏دائماً‏‏]‏‎ ‎‏ثناخوانی خودش را کرد و وادار کرد که رادیو‌ها هم این را بگویند و وادار کرد که مطبوعات هم‏‎ ‎‏بگویند، همه را الزام کرد که باید بگویید، همه باید ثناخوانی کنید!

اصلاحات ارضی شاه تمام‏‎ ‎‏کشاورز‌های ما را گدا کرد

بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به «اصلاحات ارضی» شاه، تصریح کردند: آقایی که این‌قدر برایش گفتند و خواندند‏‎، نوحه‌خوانی و ثناخوانی کردند، اصلاحات ارضی‌اش عبارت از این شد که تمام‏‎ ‎‏کشاورز‌های ما گدا شدند؛ کشاورزی از مملکت ما پرید. الآن اگر همه ملت دست به هم‏ بدهد، بعد از چند سال ممکن است کشاورزی ما به حال اولش برگردد.

آمریکا، گندم‌هایی که باید به دریا بریزد را به ما می‌دهد

ایشان همچنین به وضعیت زراعت ایران و واردات محصولات زراعی اشاره کردند و فرمودند: بازار درست‏‎ ‎‏کردند برای آمریکا. گندم‌هایش را که او باید یا بسوزاند یا به دریا بریزد؛ اما به ما می‌دهد و پول‏‎ ‎‏می‌گیرد! می‌دهد ارز می‌گیرد. بازار درست کردند. شما الآن هیچ ندارید. تمام زراعت‏‎ ‎‏ایران را می‌گویند برای ۳۰ روز یا ۳۱ روز کافی است! ایرانی که یک استانش مثل‏‎ ‎‏آذربایجان، مثل خراسان، می‌توانست تمام قُوت (زراعت) ایران را متکفل بشود و باقی آن‏‎ ‎‏می‌بایست صادر بشود، حالا ما برای ۳۰ روز یا ۳۱ روز! باقی‌اش از کجا؟ از‏‎ ‎‏اسرائیل، از آمریکا، از جا‌های دیگر. این خرابی که به مملکت ما به دست این‏‎ ‎‏آدم ظالم وارد شد که نوشت من آمده‌ام خدمت به وطنم بکنم!

نیروی جوان ما فاسد شد

امام خمینی (ره) با اشاره به کتاب «مأموریت برای وطنم!» ‏خاطرنشان کردند: [شاه در این کتاب]صحیح می‌گوید! مأمور است که خدمت به وطنش کند، یعنی وطنش را از همه‏‎ ‎‏چیز ساقط کند! این «مأموریت» داشت که ساقط کند، این وطن را از همه چیز، نیروی‏‎ ‎‏معنوی را از بین برد، بالاترین صدمه‌ای که بر این مملکت‏‎ ‎‏خورد [این بود که]، نیروی جوان ما فاسد شد، یا طرف مشروب‌خانه‌ها یا طرف‏‎ ‎‏سینما‌ها آن‌ها را کشاندند، یا تو این بیابان‌ها بردند و مراکز فساد برای‌شان درست کردند و‏‎ ‎‏ترویج کردند. یک جوان سالم برای ما نگذاشتند. بالاترین ضرری که به این مملکت‏‎ ‎‏خورد، این بود که نیروی‌انسانی‌اش رفت. حالا باید از سر این نیرو پیدا بشود. «خدمت» به‏‎ ‎‏وطن کرد! خدمت به وطن! زراعتش را به‌کلی از بین برد، فرهنگ را به‌کلی از بین برد و‏‎ ‎‏ساقط کرد. اگر ما فرهنگ داشتیم، اگر ما رجال فرهنگی‏‎ ‎‏داشتیم این بازی‌ها سرمان در نمی‌آمد.

ایشان افزودند: اقتصادمان را از بین بردند. اگر این ملت مهلت بهش داده بودند، نفت را بعد از‏ ‎ ۱۰ ـ. ۱۵ سال تمامش کرده بود... می‌رفت سراغ کارش! عوض نفت چی دادند؟ اسلحه‏‎ ‎‏دادند! چه اسلحه‌ای؟ اسلحه‌های مدرنی که کارشناس‌های ایرانی نمی‌توانند بفهمند چه‏ هست، چه جور باید این‌ها را استعمال کنند! برای چه آوردند این‌جا آن‌ها را؟ برای این‌که‏‎ ‎‏پایگاه باشد برای آمریکا که اگر یک‌وقت با شوروی دعوایش شد، این پایگاه را داشته باشد. ‏‎ ‎‏نفت را از ما گرفتند به جای او پایگاه درست کردند؛ پایگاهی که اگر بنا بود درست کنند، ‏‎ ‎‏حاضر بودند میلیون‌ها میلیون‌ها دلار بدهند به مملکتی تا بگذارد یک پایگاه برای‌شان‏‎ ‎‏درست بشود! آن‌ها نفت ما را می‌گیرند و پایگاه درست می‌کنند. این مصیبت‌های ماست. ‏‎

رابطه بین طلاب و قشر دانشگاهی، خاصیت نهضت ما

بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران بیان داشتند: ‎‏آخوند دخالت در سیاست نکند؟ این حرف را نزند آخوند؟ اگر آخوند یک همچین‎ ‎‏حرفی زد، «آخوند سیاسی» است. همه چیز ما را بردند. روحانیت ما را پیش مردم ساقط‏‎ ‎‏کردند، از بین بردند. جدا کردند قشر روحانی را از قشر روشن‌فکر متجدد و همه چیز آن‌ها‏‎ ‎‏را هم بردند، هم شما را بردند. اگر این نهضت غیر از این یک خاصیت نداشت که بین‏‎ ‎‏طلاب علوم دینی و قشر دانشگاهی یک رابطه پیدا شد، اگر غیر از این ما هیچی نداشتیم، ‏‎ ‎‏این بالاترین نتیجه‌ای بود که حاصل شد از این نهضت. اگر بگذارند بماند؛ اگر بگذارند‏‎ ‎‏که باز این نتیجه باقی بماند. جدیت کنید!

رمز پیروزی ما «‏وحدت کلمه» است

امام خمینی (ره) رمز پیروزی را «‏وحدت کلمه» دانسته و تأکید کردند: اگر وحدت کلمه را از دست شما گرفتند، باز همان اسارت است و باز‏‎ ‎‏همان غارتگری‌ها اعاده می‌شود. مثل سابق نیست، سابق عذر داشتید ‏که‏‏ نمی‌توانم؛ اما حالا فهمیدید که می‌توانید. شما نیرو دارید، ملت با شماست. شما در هر شهر و در هر ده نیرو‏‎ ‎‏دارید. هر روزی که می‌خواهید یک کاری را بکنید، نیرو‌های شما مردم را راه‏‎ ‎‏می‌اندازند. با هم باشید، مجتمع باشید، مهذب باشید، وحدت کلمه‌تان را حفظ کنید. الآن‏‎ ‎‏درصددند که شما همه را به جان هم بیندازند و استفاده‌اش را بکنند؛ باید نگذارید. این‏‎ ‎‏خدعه را باید نگذارید که عملی بشود. تا بود او؛ مردِکه (شاه) این کار‌ها را می‌کرد و این‏‎ ‎‏شیطنت‌ها را می‌کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار