محمدزاده:

۵۵ درصد فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی بر روستا‌ها متمرکز است

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد فعالیت‌های نهضت سوادآموزی توسط زنان صورت می‌گیرد، گفت: ۵۵ درصد فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی بر روستا‌ها متمرکز است.
کد خبر: ۳۳۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - 04February 2019

۵۵ درصد فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی تمرمز بر روستا‌هاستبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «شاپور محمدزاده» سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی صبح دوشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: انقلاب اسلامی به رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) پیروز و معجزه قرن نام‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت خوبی برای نمایش دستاورد‌های انقلاب و نظام است، گفت: قشر جوان که قبل از انقلاب را ندیدند، باید بدانند که انقلاب چه دستاورد‌هایی داشته است.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، علمی و فنی دستاورد‌های زیادی داشته است، افزود: قبل از انقلاب ایران در حوزه علمی رتبه ۵۲ جهان بود و این در حالی است که امروز در رتبه ۱۶ علمی دنیا قرار داریم و در تولید علم رتبه هشتم را دارا هستیم.

محمدزاده با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش و به ویژه نهضت سوادآموزی بیان کرد: قبل از انقلاب، ۵۲ درصد جمعیت بالای شش سال، ۷۰ درصد روستاییان و ۸۰ درصد از زنان روستایی از نعمت سواد محروم بودند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۹۵ نرخ باسوادی در جمعیت بالای شش سال به ۸۷ درصد رسیده است.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه امروز در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال تعداد بی‌سوادان بیش از ۲ میلیون و ۶۹۲ هزار نفر است، گفت: از این تعداد ۳۶۰ هزار نفر اتباع خارجه هستند و یکی از مأموریت‌های سازمان نهضت سوادآموزی رسیدگی به این نفرات است.

محمدزاده عنوان کرد: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال برآورد ما این است که برای سال ۹۷ باسوادی به بیش از ۹۵ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد فعالیت‌های نهضت سوادآموزی توسط زنان صورت می‌گیرد، افزود: در قبل از انقلاب نرخ باسوادی بین شهری و روستایی ۳۵ درصد بود که در سال ۹۵، ۱۲ درصد کاهش یافته و در حوزه نهضت سوادآموزی ۵۵ درصد فعالیت‌های نهضت بر مناطق روستایی متمرکز شده است.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه بیش از سه هزار مرکز یادگیری محلی در سال‌های گذشته راه‌اندازی شده است، گفت: این سازمان تا کنون شش نشان بین المللی دریافت کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها