قبادی دانا در جمع خبرنگاران:

استفاده یک میلیون نفر از خدمات اورژانس اجتماعی در سال ۹۶/ امسال بیش از ۴ میلیون نفر غربالگری شدند

رئیس سازمان بهزیستی کشور از استفاده یک میلیون نفر از خدمات اورژانس اجتماعی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: امسال بیش از چهار میلیون نفر غربالگری شدند.
کد خبر: ۳۳۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ - 04February 2019

استفاده یک میلیون نفر از خدمات اورژانس اجتماعی در سال ۹۶/ غربالگری بیش از چهار میلیون نفر در سال ۹۷به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی در سازمان بهزیستی راه‌اندازی اورژانس اجتماعی است که در سال ۹۶ بیش از یک میلیون نفر از خدمات آن استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در گذشته چیزی به عنوان فرزندخواندگی وجود نداشت، گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی این است که بچه‌های بی سرپرست و یا شیرخوارگان در کانون گرم خانواده بزرگ شوند و در شش ماه امسال بیش از هزار و ۷۰۰ شیرخواره به کانون گرم خانواده راه یافتند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: یکی از سیاست‌های ما موضوع غربالگری است که در گذشته وجود نداشت. در شش ماه امسال بیش از یک میلیون نفر غربالگری شنوایی شدند.

قبادی دانا ادامه داد: غربالگری بینایی و تنبلی در سنین شش سال از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است که بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ۱۵ هزار مهد کودک در سال ۹۷ غربالگری شدند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معلولیت در قبل از انقلاب ۱۹ مرکز شبانه روزی برای نگهداری معلولان وجود داشت، گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز ۸۷۴ مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان در کشور داریم و هم‌اکنون ۳۸ هزار معلول نیز در خانه نگهداری می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: در حوزه مبارزه با موداد مخدر یکی از اهداف ما پیشگیری و توانمندسازی افراد است که در این خصوص ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

قبادی دانا گفت: دیروز یکصدهزارمین مسکن مددجویی کمیته امداد در کاشان افتتاح شد و هم‌اکنون نیز ۱۱۳ هزار نفر در صف تامین مسکن هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار