اسلامی در جمع خبرنگاران:

راه‌اندازی خط راه‎آهن گیلان در آینده‌ای نزدیک/ ظرفیت بنادر کشور به ۲۳۳ میلیون تن افزایش می‎یابد

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی خط راه آهن گیلان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ - 04February 2019

راه‌اندازی خط آهن استان گیلان مرکز رشت در آینده‌ای نزدیک/ افزایش ظرفیت بنادر کشور به ۲۳۳ میلیون تنبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باور توانستن و خود اتکایی مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، اظهار داشت: امروز با تلاش‌های صورت گرفته وابستگی به خارج از بین رفته است؛ امروز در صحنه‌های مختلف حرفای زیادی برای گفتن داریم.

وی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه راه و شهرسازی گفت: در قبل از انقلاب کمتر از ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه و اتوبان داشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی امروز بیش از ۲۰ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه داریم.

اسلامی ادامه داد: در مسیرهای روستایی هم کارهای خوبی صورت گرفت و از سه هزار کیلومتر راه روستایی که قبل از انقلاب داشتیم امروز به بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر راه روستایی رسیده و همچنان تولید، ایجاد و بهسازی راه روستایی به عنوان یک نهضت همچنان ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پیش از انقلاب تمامی پیمانکاران خارجی بودند و مشاوران خارجی کار می‌کردند اما امروز کشور ما صاحب شرکت‌های قدرتمند فنی، مهندسی و راه سازی است؛ بخش خصوصی توانسته است به خوبی فعالیت کند و نمونه آن آزادراه تهران به شمال است.

وی ادامه داد: امروز شرکت‌های ما در خارج از کشور کارهای عمرانی انجام می‌دهند و ما از یک دریافت کننده خدمات فنی مهندسی در حوزه راه به یک صادر کننده خدمات فنی و مهندسی رسیدیم که نه‌ تنها کشور خودمان را ساختیم بلکه امروز با افتخار در کشورهای دیگر حضور داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستارودهای حوزه بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه با کارهای صورت گرفته توسعه قابل ملاحظه‌ای را شاهد هستیم؛ ظرفیت بنادر ما در گذشته ۱۹ میلیون تن بوده که امروز به بیش از ۲۳۳ میلیون تن ظرفیت بندری رسیدیم.

اسلامی ادامه داد: قدرت دریایی، صنایع دریایی و قدرت دریا نوردی ما حاصل انقلاب اسلامی است و ما امروز شاهد نقش آفرینی خوب دریانوردی در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی در خصوص دستاوردهای حوزه هوایی گفت: ما در اوایل انقلاب ۲۵ فروند هواپیما داشتیم ولی امروز ما بیش از ۳۰۰ فروند هواپیما داریم و این رشد در دو دهه گذشته چشمگیر بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که دانشگاه‌ها، صنایع داخلی و شرکت‌هایی که قدرت تعمیر و نگهداری دارند امروز اورهال نگهداری و بهره برداری از هواپیماها را بر عهده دارند.

اسلامی در خصوص آموزش اظهار داشت: در گذشته برای آموزش خلبانان وابسته به کشورهای خارجی بودیم اما امروز آموزش خلبانان، تربیت نیروهای تکنسین، تولید قطعات، تولید نشریات و دفاتر طراحی در داخل انجام می‌شود که این از ثروت‌های انقلاب اسلامی است‌.

وی با اشاره به حوزه ریلی خاطرنشان کرد: در این حوزه در خصوص توسعه خطوط ریلی مقداری عقب ماندگی داریم اگرچه از حدود چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط آهن امروز به بیش از یازده هزار کیلومتر رسیدیم و استان‌های ما یکی پس از دیگری از خط آهن بهره‎مند می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز ان‌شاالله بزودی خط راه آهن استان گیلان مرکز رشت را بهره‌برداری خواهیم کرد؛ خط ریلی ما به خطوط ترانزیتی کشورهای همسایه متصل شده و یا در حال اتصال است و یکی از بزرگترین پروژه‌ها قزوین_ رشت است که بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب است که از طریق دریا و بنادر خزر و  آستارا به آسیای میانه و اروپا متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز ایران در تولید خودرو جزو کشورهای نامدار است، خاطرنشان کرد: امروز در بخش حمل و نقل جاده‌ای دارای ۳۰۸ هزار دستگاه کامیون حمل و نقل هستیم و بهسازی و توسعه قدرت مدیریت حمل و نقل جاده‌ای در دستور بررسی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها