عشایر شهرستان کهگیلویه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند

عشایر شهرستان کهگیلویه با اجرای برنامه‌های مختلف، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
کد خبر: ۳۳۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ - 04February 2019

عشایر شهرستان کهگیلویه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کهگیلویه و بویراحمد، جشن بزرگ عشایر شهرستان کهگیلویه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه 15 بهمن ماه) با حضور پرشور عشایر غیور این شهرستان در روستای «دزک» از توابع بخش «سوق» برگزار شد.

«سید خداداد اجتهادی» رئیس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه در این جشن با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: جشن کمیته روستایی ـ عشایری دهه فجر همه ساله با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه و با مشارکت آحاد روستاییان و عشایر غیور شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه با اشاره به نقش عشایر در اقتصاد مقاومتی، افزود: عشایر مردمی کم توقع و مولد هستند به طوری که هر چادر سیاه عشایری می‌تواند یک کارگاه تولیدی باشد.

اجتهادی عنوان کرد: عشایر مردمی هستند که نسبت به جمعیت در سطح کشور در رده سوم جامعه قرار گرفته‌اند؛ اما در بحث تولید، نقش اول را در کشور ایفا می‌کنند و پیروان واقعی ولایت فقیه هستند.

وی بیان کرد: عشایر غیور شهرستان کهگیلویه با وجود همه مشکلات همواره تلاش کرده‌اند با طراوت و شادابی خود رسومات ارزشمند عشایری را حفظ کرده و اجازه ندادند رسم زندگی چادر‌نشینی و ایلاتی به مرور زمان دستخوش تغییر شده و به فراموشی سپرده شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه گفت: از مسئولان درخواست می‌کنم که عشایر را فراموش نکنند و نقش پررنگ آن‌ها را در اقتصاد مقاومتی از یاد نبرند و توجه ویژه‌ای به این تولیدکنندگان حوزه اقتصاد کشور داشته باشند. 

در این جشن بزرگ، عشایر شهرستان کهگیلویه با پخت انواع غذاهای محلی و سنتی و اجرای مراسم اسب‌دوانی، طناب‌کشی و اجرای سرودهای محلی علاوه بر حفظ و ترویج سنت‌ها و رسومات اصیل عشایری، از میهمانان پذیرایی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها