شیخ احمد انوار در جشنواره عیار مقاومت:

هدف انقلاب بحرین سرنگون کردن حکومت آل خلیفه است/ مهم‌ترین ویژگی انقلاب «اسلامی» بودن آن است

عضو هیأت سیاسی جنبش وفای بحرین با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی انقلاب «اسلامی» بودن آن است، گفت: هدف انقلاب بحرین سرنگون کردن حکومت آل خلیفه است.
کد خبر: ۳۳۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ - 04February 2019

هدف انقلاب بحرین سرنگون کردن حکومت آل خلیفه است/ مهم‌ترین ویژگی انقلاب «اسلامی» بودن آن استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، سومین نشست از سلسله نشست‌های هفته عیار مقاومت با بررسی فیلم فیلم انقلاب فراموش شده، عصر امروز (دوشنبه) در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

شیخ احمد انوار عضو هیأت سیاسی جنبش وفای بحرین اظهار داشت: امام خمینی (ره) انقلابی را ایجاد کرد که از مهم‌ترین پدیده‌های سیاسی قرن حاضر است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی و اینکه چگونه ملت بحرین از آن درس گرفتند، افزود: اولین ویژگی انقلاب اسلامی جهانی بودن انقلاب بود.

شیخ انوار ادامه داد: انقلاب‌های زیادی در جهان رخ داد؛ اما هیچ‌کدام تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در ملت‌ها را نداشت.

عضو هیأت سیاسی جنبش وفا با بیان اینکه انقلاب از ایران شروع شد و با واژه‌های صدور انقلاب روبه رو هستیم، افزود: صدور انقلاب به معنی نظامی نیست، بلکه به معنی این است که شیوه‌های معنوی آن انتقال پیدا کند.

وی بیان کرد: امروز آمریکا بر عکس انقلاب ایران عمل کرده است و به دنبال این است که تاثیرگذاری خود را به صورت نظامی تحمیل کند.

شیخ انوار با اشاره به ویژگی دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دومین ویژگی انقلاب «اسلامی» بودن آن است؛ انقلاب اسلامی به دنبال بها دادن به ارزش‌های اسلامی بود که خوشبختانه محقق شد.

عضو هیأت سیاسی جنبش وفا با بیان اینکه فرهنگ‌ها بر اساس مادیات بنا نهاده شده است، افزود: اسلام بر اساس نیاز مادی و جسمی بنا نهاده و انقلابی که امام خیمینی(ره) بنا نهاد بر اساس همین نیاز‌ها بود.

وی در خصوص دیگر ویژگی انقلاب اسلامی گفت: رهبری اصیل، استوار و ملتی که آماده برای فداکاری از دیگر ویژگی انقلاب بود و امام خمینی (ره) باعث شد این ویژگی به دیگر ملت‌ها منتقل شود.

شیخ انوار با بیان اینکه ملت بحرین از سال ۱۹۷۹ تاکنون از انقلاب اسلامی تاثیر پذیرفت است، گفت: از همان سال اگر به بحرین نگاه کنیم یک جنبش‌های انقلابی گسترده‌ای ایجاد شد و مهم‌ترین این جنبش‌ها و نهضت‌ها از سال ۱۹۹۴ شروع به کار کردند که آخرین آن انقلاب سال ۲۰۱۱ بود.

عضو هیأت سیاسی جنبش وفا با اشاره به اینکه مردم در سال ۲۰۱۱ اعتراضات خود را به صورت مسالمت‌آمیز آغاز کردند، گفت: از زمان ورود ارتش عربستان به بحرین و دخالت اطلاعات انگلیس و آمریکا در امور داخلی بحرین مردم احساس کردند، نیازمند این هستند از خود دفاع کنند در چنین فصلی جوانان بحرین اقتدا کردند به بیانات امام خمینی (ره) و سیاست‌های امام (ره) را الگوی خود قرار دادند.

وی افزود: اگر انقلاب بحرین را نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که نمی‌توانیم آن را خارج از تاثیر پذیری از امام خمینی (ره) دید و به همین دلیل است دولت بحرین با کوچکترین عکس امام خمینی (ره) مقابله می‌کنند.

شیخ انوار با بیان اینکه انقلاب بحرین به صورت حضور سراسری مردم شروع شد و حجم زیادی از مردم وارد خیابان‌ها شدند، گفت: در آن زمان شدیدترین سرکوب‌ها علیه مردم ایجاد شد؛ اما امروز اگر بررسی کنیم می‌بینیم در روستا‌ها و سراسر بحرین اعتراضات خود را برپا می‌کنند.

وی ادامه داد: این اعتراضات همچون خاکستر زیر آتش هستند و بستر ساز اتفاق‌های زیادی در آینده خواهد شد.

عضو هیأت سیاسی جنبش وفای بحرین با اشاره به اینکه ملت بحرین بزرگی نظام را در مقابل همگان خرد کرد و این چیزی است که می‌توان از آن استقاده کرد، گفت: هدفی که هنوز در بحرین تغییر نکرده است سرنگون کردن این حکومت است و این هدف برگرفته از اسلام و ریشه در واقعیت دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار