فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند:

با انتقال پایگاه هوایی شهید حسینی به فرودگاه، خدمات‌رسانی به شهر تسهیل پیدا می‌کند

«محمدرضا بهرام‌نژاد» گفت: انتقال پایگاه به فرودگاه بیرجند در بحران‌های احتمالی باعث می‌شود روند خدمات‌رسانی به شهر تسهیل پیدا کند و باعث کم شدن زمان مقابله با تهدیدات احتمالی و پیرامونی مرزها می‌شود.
کد خبر: ۳۳۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ - 04February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، خلبان «محمدرضا بهرام نژاد» فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند امروز و به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی هوایی از ابتدای انقلاب به ملت پیوست و زمانی که همه فکر می کردند ارتش در مقابل ملت ایستادگی کند این اقدام باعث شد روند پیروزی انقلاب تسریع شود و باعث شد مابقی ارتش با اعلام همبستگی و بیعت با امام در کنار ملت حضور داشته باشند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند با اشاره به اینکه کارشناسان نظامی همیشه تهدیدات را رصد می کنند و با توجه به این تهدیدات وجود این پایگاه ها برای بخشی از کشور تعیین می شود که ایجاد پایگاه شهید حسینی در شرق کشور از این مسئله مستثنی نیست، گفت: شناسایی و پیش بینی تهدیدات، ارتقای تجهیزات دفاعی، انجام آموزش های لازم و استفاده از تجربیات بخشی از برنامه های پایگاه برای مقابله با تهدیدات منطقه بود.

پایگاه هوایی به فرودگاه بیرجند منتقل می شود

بهرام نژاد در خصوص انتقال این پایگاه به فرودگاه بیرجند بیان داشت: این رویداد مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد و حضور در فرودگاه مزایای زیادی برای شهر دارد.

وی اضافه کرد: در بحران های احتمالی باعث می شود روند خدمات رسانی به شهر تسهیل پیدا کند و از نظر آمایش سرزمینی وجود پایگاه در شهر باعث صرفه جویی در امور اقتصادی و کم شدن زمان مقابله با تهدیدات احتمالی و پیرامونی مرزها می شود.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند با بیان اینکه امیدواریم در نیمه اول سال آینده این انتقال انجام شود، عنوان کرد: بخشی از تجهیزات به پایگاه بیرجند منتقل می شود و بخش دیگر در همین پایگاه باقی می ماند و پایگاه فعلی به عنوان فرودگاه کمکی به فعالیت خودش ادامه خواهد داد.

آمادگی کامل برای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی و فراتر

بهرام نژاد متذکر شد: پایگاه هوایی شهید حسینی آمادگی کامل برای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی و پیش بینی های فراتر از آن را هم دارد.

وی مطرح کرد: هواپیماهای موجود این پایگاه چندمنظوره هستند و می توانند ضمن درگیری با تهدیدات هوایی، از نیروهای سطحی پشتیبانی نمایند و ماموریت های تعریف شده را به خوبی انجام دهند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند اعلام کرد: شناسایی و پیش بینی تهدیدات هوایی، ارتقای تجهیزات مورد نیاز برای دفاع هوایی، انجام آموزش های لازم و بهره گیری از تجربیات اندوخته شده در 40 سال گذشته بخشی از برنامه های این پایگاه برای آینده می باشد.

بهرام نژاد تصریح کرد: هواپیماها براساس قوانین «ایکائو» پرواز می کنند و در فرودگاه های مشهد، اصفهان و تبریز پایگاه های نظامی در کنار فرودگاه ها بر طبق این قوانین پروازهای خودشان را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای دفاعی ارتش در سطح ملی حائز اهمیت است، گفت: حضور شناورهای سطحی و نیم سطحی ساخت داخل در آب های بین المللی، انواع تانک ها و خودروهای رزمی، رادارهای شناسایی، کشف و تاکتیکی و تعداد زیادی از انواع هواپیماهای آموزشی و جنگی در نیروی هوایی و هزاران پروژه دیگر قدرت دفاعی و قدرت ملی را افزایش چشمگیری داده است.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند گفت: کلیه تجهیزات به روزرسانی شده و به سطح استاندارد بین المللی رسیده است.

زمان شاه کلیه فرآیندهای تعمیر و نگهداری و طراحی توسط مستشاران آمریکایی انجام می شد

بهرام نژاد با اشاره به اینکه قبل از انقلاب در نیروی هوایی مستشاران امریکایی حضور داشتند و کلیه فرآیندهای تعمیر و نگهداری و طراحی رزمایشات و سیاست گذاری های نیرو را آنها انجام می دادند، بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب وابستگی آنها روز به روز ازبین رفت، خلاقیت در بین پرسنل نیروی هوایی ایجاد شد و با وجود هواپیماهای پیشرفته و بروز توانایی ها افزایش یافت.

وی افزود: استفاده 100 درصد از امکانات، امکانپذیر نبود ولی بعد از پیروزی انقلاب تمام کارها را خود پرسنل به دست گرفته اند و اکنون به جایی رسیده ایم که خودمان طراحی عملیات می کنیم و بیشترین بهره را از امکانات موجود می بریم.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند عنوان کرد: ساخت و تولید هواپیماهای «صاعقه»، «آذرخش» و «کوثر» در داخل کشور نمونه هایی از افزایش توانمندی داخلی در بعد از انقلاب است.

بهرام نژاد یادآور شد: نیروی هوایی از نیروهای پیشرو در جنگ الکترونیک می باشد و اگر می خواهید در جنگ پیروز باشید باید همیشه تجهیزات و امکانات را بروزسانی کرده تا دشمن غافلگیر شود و طبیعی است این پایگاه به عنوان بخشی از نیروی هوایی در این زمینه فعال می باشد.

وی تبیین کرد: پس از انقلاب تلاش در جهت بومی سازی وسایل و تجهیزات پرنده، انجام پروژه های ضروری دفاعی از جمله طراحی و ساخت موشک ها و بمب های هدایت شونده و انواع شبیه سازها صورت گرفت.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند ادامه داد: تامین طرح های آفندی با بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر مساحت، طراحی و ساخت پاد سوخت رسانی، تجهیز هواپیمای «میگ 29» به سیستم سوخت رسانی هوایی که اولین بار توسط نیروی هوایی ارتش انجام شده است و بعد از آن روسیه اقدام کرده است.

بهرام نژاد خاطرنشان کرد: منطقه تحت حفاظت پایگاه هوایی شهید حسینی شامل بخشی از استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، بخش زیادی از استان یزد و بخشی از استان سمنان می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار