عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

انقلاب اسلامی فرهنگ «ایرانی_ اسلامی» را احیا کرد

محمدعلی پورمختار گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای فرهنگ ایرانی اسلامی و پیوند آن به نهضت حسینی است.
کد خبر: ۳۳۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 05February 2019

برخی مسوولان آرمان‌های انقلاب را فقط برای مردم تجویز می‌کنند«محمدعلی پورمختار» نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بنده به عنوان فردی که دوران قبل از انقلاب را به چشم دیده و با تمام وجود محرومیت‌ها را در تمام عرصه‌ها تجربه کرده، با صراحت می‎گویم که موفقیت و پیشرفت‎های ما در دوران پس از انقلاب به هیچ وجه قابل انکار نیست که نمونه بارز آن را امروز در صنعت دفاعی و توان موشکی مشاهده می‎کنیم.

پورمختار با اشاره به وابستگی دولتمردان پهلوی به غربی‌ها گفت: یکی از تلاش‎های حکومت طاغوت تحمیل فرهنگ ضدارزشی غرب به کشورمان بود؛ در واقع در دوران پهلوی فرهنگ غنی ایران، تحت تاثیر خواست و اراده بیگانگان بود. یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای فرهنگ ایرانی اسلامی و پیوند آن به نهضت حسینی است.

وی با اشاره به کمبود و محرومیت‌های گسترده در روستاها و شهرستان‌های کشور در دوران قبل از انقلاب تصریح کرد: در حالی که بسیاری از روستاها در دوران پهلوی فاقد امکانات اولیه و حتی از مسیرهای ارتباطی محروم بودند، امروز به برکت انقلاب و تلاش همه جانبه مسوولان همان امکانات و خدماتی که به شهرها ارائه می‌شود، در اختیار روستائیان نیز قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: وابستگی ایران به غربی‌ها در دوران قبل از انقلاب 100 درصدی بود و ما نه تنها در داخل مرزهای کشورمان اختیار چندانی از خود نداشتیم، بلکه در جوامع بین‌المللی هیچ جایگاه و نقشی نداشتیم و سایر کشورها از ایران به عنوان حیات خلوت آمریکا یاد می‌کردند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: امروز جمهوری اسلامی یکی از کشورهای تاثیرگذار در تحولات منطقه به حساب می‌آید؛ لذا کشوری که تحت سلطه بیگانگان بود امروز به برکت انقلاب اسلامی به کشوری مستقل و آزادی‎خواه تبدیل شده که نجات بخش کشورهای اسلامی است.

این نماینده خانه ملت با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: بلوک شرق و غرب در دوران دفاع مقدس از رژیم بعثی عراق حمایت کردند، اما نه تنها سرانجام مقاومت ما پیروزی بود، بلکه امروز ما به قدرتی دست پیدا کردیم که می‎توانیم از کشورهای مسلمان مورد ظلم واقع شده استعمارگران حمایت کنیم که مصداق بارز این موضوع در تضعیف و شکست جریان تکفیری در عراق و سوریه برای جهانیان مشهود بود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت ما به واسطه اقدامات ضدایرانی غربی‌ها هرگز تضعیف نخواهد شد، گفت: پیشرفت و دستاوردهای انقلاب نباید ما را از آسیب و تهدیدهایی که انقلاب را محاصره کرده بازدارد؛ لذا یکی از رموز موفقیت ما در پیروزی انقلاب پشتیبانی ملت بود، امروز عملکرد برخی مسوولان باعث شده تا اعتماد مردم به مسوولان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند که این امر تهدیدی بزرگ برای اصل انقلاب است.

پورمختار با اشاره به عدم توجه برخی مسوولان به امور معیشتی مردم خاطرنشان کرد: ما در برهه‎ای از زمان قرار داریم که تهدید و تحریم‎های غربی‌ها از یک طرف و بی‎توجهی برخی مسوولان به دغدغه‌های مردم باعث شده تا آنها در مشقت زندگی کنند، در صورتی که این دسته از مسوولان برای خود زندگی شاهانه مهیا کرده‎اند.

وی با بیان اینکه مردم از شعار مسوولان خسته شده‎اند، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم با مردم از اهداف و آرمان‌های انقلاب سخن بگوییم اما خود به ارزش‎ها عمل نکنیم. یکی از آرمان‌های امام راحل ساده زیستی و کمک به مردم و مستضعفین بود، مسوولان مرفه نشین چگونه آرمان‌های انقلاب را برای مردم تشریح می‌کنند در حالی که خود از مسیر امام و شهدا فاصله گرفته‌اند.؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، پیروی مردم از آرمان‌های انقلاب را عامل موثری در تداوم نهضت امام خمینی دانست و گفت: اگر مسوولان به دور از هرگونه شعار در صف اول، حامی و پیرو اهداف انقلاب باشند، مردم نیز پیش از گذشته به آرمان‌های‌مان امام مقید خواهند بود و همین امر باعث شکست توطئه و نقشه‎های ضدایرانی ابرقدرت‌های جهان می‎شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار