با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

مکلف شدن دستگاه‌ها به اجرای مصوبات قانون مدیریت حوادث غیرمترقبه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت حوادث غیرمترقبه را موظف به اجرای مصوبات سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور کردند.
کد خبر: ۳۳۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ - 05February 2019

مکلف شدن دستگاه‌ها به اجرای مصوبات قانون مدیریت حوادث غیرمترقبهبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‎پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‎شنبه ۱۶ بهمن ) در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور اصل ماده ۲۲ این لایحه را با ۱۷۸ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۲۲ هر یک از مسئولان دستگاه‎های مشمول این قانون در سطوح مختلف موظف هستند مصوبات و دستورات وزیر کشور، رئیس سازمان و روسای ستادهای ملی، استانی و شهرستانی را با تدارک و فعال کردن کلیه امکانات و توانمندی‎های دستگاه مربوطه در بازه زمانی تعیین شده اجرایی کنند و گزارش عملکرد خود را به رئیس سازمان و روسای ستادهای مذکور ارائه دهند.

عدم اجرای مصوبات و دستورات مکتوب مزبور یا عدم ارائه گزارش عملکرد، تخلف محسوب و مشمول حکم مندرج در ماده ۲۰ این قانون خواهد بود.

همچنین مطابق با تبصره این ماده نمایندگان دستگاه‎های عضو ستاد، موضوع تبصره ۳ ذیل ماده ۹ این قانون در صورت غیبت غیرمجاز از جلسات در شرایط اضطراری (به تشخیص رئیس ستاد) به هیات تخلفات اداری معرفی و حسب مورد به انفصال از خدمات دولتی از ۱۵ روز تا یک ماه محکوم می‎شوند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار