سردار اخوان خبر داد؛

توسعه سامانه پزشکی از راه دور در شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: ۲۳ سامانه پزشکی از راه دور ساخته‌ایم و برنامه داریم تا در شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور این سامانه را توسعه داده و به یکدیگر متصل کنیم.
کد خبر: ۳۳۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ - 05February 2019

توسعه سامانه پزشکی از راه دور در شمال‌غرب و شمال‌شرق کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «احمد اخوان» فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه امروز در جمع فرماندهان بهداری این نیرو اظهار داشت: مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه از سال ۱۳۹۰ بر اساس افق ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای اعطای خدمات تخصصی و فوق تخصصی از مراکز ثابت به مراکز متحرک انجام داده است.

وی عنوان کرد: ان‌شاءالله در افق ۱۴۰۴ به دنبال رقابت با جهانیان در بخش بهداری رزمی و قرار گیری در رتبه‌های برتر هستیم.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه افزود: توانمندی‌های بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه بسیار زیاد است، اما تاکنون بیمارستان‌های سیار،‌ آمبولانس‌های زرهی و رزمی و اورژانس‌های سیار ساخته‌ایم.

اخوان گفت:‌ رشد ساخت بیمارستان‌های سیار از سال ۸۸ را در لایه‌های مختلف آغاز کرده‌ایم؛ ضمن اینکه ۱۸ سامانه جراحی تاکسی‌چی و ۱۷ آمبولانس زرهی داریم.

وی ادامه داد: ۱۰ خودروی واکنش سریع در بهداری رزم نیروی زمینی سپاه وجود دارد. ضمن اینکه ۲۳ سامانه پزشکی از راه دور ساخته‌ایم و برنامه داریم تا در شمال غرب و شمال شرق کشور این سامانه را توسعه داده و به یکدیگر متصل کنیم.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه افزود: به ۱۹ هزار و ۱۶۸ پزشک‌یار، بهیار و پرستار آموزش‌های تخصصی ارائه کرده‌ایم. همچنین طرح مرصاد را با عنوان پیش برندگی و پیشرفت در بخش‌های مختلف تدوین کرده‌ایم.

اخوان بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا متناسب با شرایط منطقه‌ای و ماموریت‌های صادره و بروز بحران‌های مختلف کشوری در بین نیروهای خود انعطاف پذیری مدیریتی و برنامه‌ای ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: چندین برابر توان بهداری رزمی نیروی زمین سپاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد، اما متاسفانه انبارها خاک خورده و این گلایه وجود دارد که آنها را عملیاتی نکرده‌اند. در حالی که به مرور زمان خراب خواهند شد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه یادآور شد: استقلال بخشی بیمارستان‌های سیار و قابل حمل بودن تجهیزات بهداری رزمی برای ما خیلی مهم است.

سردار اخوان گفت:‌ از سال ۸۸ تا ۹۷ در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان و هرمزگان ۱۷۳ بیمارستان سیار را مستقر کرده و منجر به اعتماد بخشی مردم به نیروهای مسلح و سپاه شده‌ایم.

وی بیان کرد: دشمن در زلزله کرمانشاه کل نظام و نیروهای مسلح را بنا داشت تا زیر سؤال ببرد ولی با حضور بیمارستان‌های سیار در روستاها این دسیسه دشمن خنثی شد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه کننده  در نقاط مختلف کشور به بیمارستان‌های سیار بهداری نیروی زمینی سپاه آمده و یک میلیارد و ۹۳ میلیون تومان ارزش خدمات ارائه شده بهداشتی به آنها بوده است. ضمن اینکه ۱۹ هزار و ۱۳۶ عمل جراحی در بیمارستان‌های صحرایی صورت گرفته است.

اخوان ادامه داد: در سال ۸۸ تاکنون در زمینه شاخص‌ها و استانداردهای بهداری رزم ۸۳ درصد رشد داشته‌ایم اما باید نگاه ویژه‌ای به بیمارستان‌های سیار شده و ردیف اعتباری مشخصی برای آنها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت بیمارستان سیار، بیمارستان‌های ثابت است لذا باید توانایی‌ها را دراین بخش بالا برده و با آموزش، رزمایش و تمرین امکانات این بیمارستان‌ها را عملیاتی کنیم.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه افزود: در حوادث غیرمترقبه نیروهای مسلح نشان دادند که بیمارستان‌های صحرایی می‌تواند مشکلات امنیتی برگرفته از مسائل درمانی را از بین ببرد.

اخوان گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان‌های سیار از اعتبارات خودمان هزینه کرده‌ایم اما باید ردیف اعتباری مشخصی برای این امر اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سیل خوزستان نیروهای مسلح کشورمان توانستند بعد از ۴ ساعت بیمارستان صحرایی را در آنجا مستقر کنند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در پایان متذکر شد: آمبولانس‌های زرهی، موتورلان،‌ آمبولانس‌های هوایی و سامانه‌های NBC را ساخته و از آن بهره‌برداری می‌کنیم؛ ضمن اینکه در این زمینه رتبه خوبی در دنیا داریم.

انتهای پیام/ 261

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار