حاتمی در جمع مدیران بهداری نزسا تأکید کرد؛

توسعه ظرفیت‌های بهداری در نیروهای مسلح

وزیر دفاع گفت: به دنبال توسعه ظرفیت آمبولانس‌ها، بالگرد‌ها و ارتقای کیفیت تجهیزات آن‌ها در سال 98 هستیم.
کد خبر: ۳۳۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ - 05February 2019

مردم باید به نیرو‌های مسلح و بهداری رزمی دلگرم باشندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جمع مدیران  بهداری نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: سال چهلم انقلاب اسلامی بسیار ویژه است؛ چرا که اعتقاد داریم در سن 40 سالگی انقلاب به اوج بالندگی، شکوفایی و در سکویی ایستاده که می‌تواند صد‌ها سال تمدن اسلامی را پیش ببرد و از آن طرف هم دشمن تلاش‌های خود را کرده که سال چهلم را ما نبینیم؛ البته کور خوانده است.

وی عنوان کرد: دشمن می‌دانسته که با خنثی سازی برنامه‌هایش هیچ کاری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نمی‌تواند بکند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: مشکلات در کشور را می‌بینم و می‌دانم که البته حقیقی است و دشمن می‌کوشد هدف اصلی خود را بر مردم متمرکز کرده و سپس به سراغ نیرو‌های مسلح برود.

حاتمی اظهار داشت: مشکلات فعلی با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌ها و با سرعت فراوان حل شده و از آن عبور خواهیم کرد و می‌دانیم با توجه به توان داخلی قطعا از این مسیر می‌گذریم؛ چرا که می‌دانیم مشکلات بدتر از این را داشته و تحمل کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان داخلی در نیرو‌های مسلح در حد اعلی است و امیدواریم در دیگر بخش‌های کشور هم چنین رویه‌ای وجود داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت‌: سرنوشت کشور و قوا توسط نیرو‌های مسلح مشخص می‌شود و یکی از رسته‌هایی که در نیرو‌های مسلح بسیار مهم است، بهداری رزم است.

حاتمی افزود: بهداری رزم در سپاه پاسداران، چون در دفاع مقدس شکل گرفته است، شرایط کارآمدی دارد و این توقع ما در سپاه برآورده شده است.

وی افزود: در کشور ما مردم باید به نیرو‌های مسلح و بهداری رزمی دلگرم باشند که این می‌تواند در حفظ روحیه مردم مهم باشد؛ چرا که می‌دانند رزمندگان ما جان برکف هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: حفظ جان تک تک اعضای یگان‌های بهداری رزمی بسیار مهم است و سازماندهی خوبی در عملیات‌ها باید در این بخش وجود داشته باشد.

حاتمی تصریح کرد: محرومیت‌زدایی و کمک به مردم در زمان صلح برای نیرو‌های مسلح ایران مهم است؛ چرا که عمق راهبردی ما درون مردم است.

وی گفت:‌ مردم، ولی‌نعمت و صاحب اصلی کار و نظام و انقلاب هستند و در دوران صلح بسیار مهم است که نیرو‌های مسلح به مردم خدمات بدهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افزود: اینکه در کشور تجهیزاتی خریداری و آماده شود، ولی در انبار‌ها خاک بخورد، بسیار بد است؛ ولی باید کاری کنیم که این تجهیزات عملیاتی شده و در خدمات‌دهی به مردم از آن استفاده کنیم؛ لذا باید پیش‌بینی‌های لازم در حوادث از قبل صورت گیرد.

حاتمی گفت: از مسئولیت‌های اولیه حاکمیت آن است که از مردم در حوادث مختلف حمایت کند که البته بیمه و امداد بخشی از خدمات‌دهی است، ولی نیرو‌های مسلح در این موضوع سربلند هستند.

وی با اشاره به بروز حادثه زلزله کرمانشاه گفت: در این حادثه حضور بموقع نیرو‌های مسلح و خدمات‌دهی سریع آن‌ها منجر به قدردانی بخش‌های مختلف نظام شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افزود:‌ می‌توانیم در زمانی که دشمن به دنبال ایجاد محرومیت در بخش‌های مختلف کشور است، این حربه آنان را خنثی کنیم و این موضوع در وزارت دفاع به دلیل وجود توانایی‌های مختلف به منظور رفع محرومیت زدایی و خدمات به مردم وجود دارد.

حاتمی با بیان اینکه به دنبال توسعه پزشکی از راه دور و گروه‌های پیشرو در همه بخش‌ها هستیم، تأکید کرد: باید موضوع تبدیل ایده به محصول با توجه به توانایی نیرو‌های مسلح را به صورت عاجل عملیاتی کنیم.

وی گفت: به دنبال توسعه ظرفیت آمبولانس‌ها، بالگرد‌ها و ارتقای کیفیت تجهیزات آن‌ها در سال 98 هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پایان متذکر شد: در شجره طیبه سپاه روحیه جهادی وجود داشته و من به این روحیه غبطه می‌خورم.

انتهای پیام/ 261

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار