معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع) شیراز خبر داد؛

راه‎اندازی ۱۲۰ کارگاه اشتغالزایی در قرارگاه شهید «اسکندری» شیراز

میلاد امیری نژاد گفت: در مناطق محروم شیراز ۱۲۰ کارگاه اشتغالزایی توسط قرارگاه شهید «اسکندری» سپاه شیراز راه اندازی شده است.
کد خبر: ۳۳۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ - 05February 2019

راه اندازی 120 کارگاه اشتغالزایی در قرارگاه شهید «اسکندری» شیرازبه گزارش دفاع پرس از شیراز، «میلاد امیری‎نژاد» معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع)  امروز (سه شنبه 16 بهمن ) در نشست خبری با بیان اینکه در بحث عمرانی، ۱۷ سرفصل در دستورکار قرارگاه  احمدبن موسی(ع) سپاه  شیراز قرار دارد اظهار داشت: این سرفصلها شامل احداث، تکمیل و مرمت مسجد، مرمت و ساخت منزل محرومین، ساخت خانه عالم، احداث مدرسه، تکمیل گلزار شهدا، تکمیل یا احداث مجتمع‌های فرهنگی مذهبی، احداث درمانگاه، کارگاه‌های اشتغالزایی و زمین ورزشی روباز و غیره هستند.

 وی با بیان اینکه در این مناطق به‌ صورت کلی پیش‌بینی ۱۲۰ کارگاه اشتغالزایی را انجام داده‌ایم، گفت: با افتخار می‌گوییم در عمر یک ساله این قرارگاه، ۳۱ مسجد بازسازی شده، ۱۴۷ باب منزل مرمت شده  و با ارزش تقریبی ۱۰میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال اعتبار مستقیم هزینه شده است كه این غیر از استفاده از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی است.

امیری نژاد بیان داشت: یکی از مسائل بسیار مهم مدنظر در دستورکار، کارگاه‌های اشتغالزایی پایدار متصل به بازار است، چراکه اگر اشتغال پایدار داشته باشیم، بسیاری از معضلات اجتماعی هم از بین می‌رود، بنابراین به این سمت رفتیم که کارگاه‌های اشتغالزایی زودبازده متصل به بازار داشته باشیم چون بعضی وقت‌ها برنامه‌هایی انجام شده، اما چون متصل به بازار نبوده است بعد از مدتی به ورشکستگی خورده است.

امیری‌نژاد با بیان اینکه تاکنون ۶ خانه عالم در این مناطق احداث شده است، تأکید کرد: سرجمع اقدامات ما در حوزه عمرانی، ۴۰۰ پروژه در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی است که به مردم تقدیم شده است.

وی در ادامه به فعالیت‌های این قرارگاه در حوزه غیرعمرانی نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه اقدام خوب و بزرگی انجام شده و این افتخار است که تا پایان سال یک هزار سری جهیزیه به ارزش تقریب ۶ میلیارد تومان به مردم این مناطق تقدیم خواهیم کرد.

امیری‌نژاد یکی دیگر از فعالیت‌ها در اهداف و رویه سپاه را بحث تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: در این زمینه نمایشگاه دائمی ازدواج آسان و اختصاص فضایی در فروشگاه سپاه فجر استان در شیراز برپا شده است که بازدید و خرید این بسته‌های ویژه جهیزیه در این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع) اظهار كرد: در این نمایشگاه برای زوجین جوان تهیه ۱۷ قلم لوازم خانگی با عنوان بسته‌های مختلف جهیزیه با اسامی ذکر شده در نمایشگاه، با محصولات ایرانی با قیمت‌های استثنائی فراهم شده است.

امیری‌نژاد، توزیع هفت هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان در یک سال گذشته بین مردم نیازمند این مناطق و همچنین البسه و ۵ هزار بسته لوازم التحریر در مهر ماه و بسته‌های ورزشی در شش ماه گذشته را از دیگر اقدامات این قرارگاه عنوان کرد.

وی بیان كرد: در توزیع این بسته‌ها، حفظ کرامت انسانی افراد برای ما خیلی مهم بوده است و حتی متحدالشکل خرید نکرده‌ایم و نیز در ساعات خاصی از شبانه‌روز که در دید عموم نباشد و همچنین مزاحم افراد هم نباشیم، به در منزل افراد تقدیم شده است.

امیری‌نژاد به همکاری با دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی دیگر اشاره کرد و گفت: به لحاظ اینکه بتوانیم با دستگاه‌ها هم‌افزایی داشته باشیم و به این ترتیب اقدامات بهتری انجام دهیم، با بعضی از دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی (کمیته امداد و اداره کل بهزیستی و ..) منعقد کرده‌ایم و سعیمان بر این است که با بسیج همه دستگاه‌ها،امکانات و خدمات دولتی خدمات وسیعی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار