بیانیه مشترک رهبران حماس و جهاد اسلامی از قاهره

رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در نشست خود در قاهره بیانیه مشترکی صادر کردند.
کد خبر: ۳۳۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ - 06February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رهبران دو جنبش حماس و جهاد اسلامی روز سه‌شنبه نشستی در قاهره برگزار و آخرین تحولات فلسطین را بررسی کردند.

رهبران این دو جنبش با صدور بیانیه‌ای مشترک بر تقویت و تحکیم روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به منظور حمایت از اصول ملت فلسطین و مقاومت آن تاکید کردند و به ملت مبارز فلسطین به خاطر پایبندی به مقاومت با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن و در راس آنها مبارزه مسلحانه در برابر اشغالگران و ثبات و پایداری و آمادگی برای رشادت در راه تحقق اهدافشان تبریک گفتند.

این دو جنبش همچنین بر لزوم احیای وحدت ملی و پایان شکاف داخلی بر پایه مشارکت ملی به منظور مقابله با «معامله قرن» و خنثی سازی آن تاکید کرده و خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شدند که مسئول برگزاری انتخابات فراگیر از طریق توافق ملی و در نهایت تحقق مشارکت ملی و ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین شود.

در ادامه این بیانیه آمده است که دو جنبش حماس و جهاد اسلامی بر تلاش مشترک به منظور فراهم کردن زمینه‌های ثبات و پایداری ملت فلسطین و در نهایت حل مشکلات و مقابله با خطرات و توطئه‌ها و ایستادگی دسته جمعی در برابر این توطئه‌ها بر اساس رویکردی یکپارچه تاکید کردند.

این دو جنبش همچنین بر اهمیت تداوم تظاهرات حق بازگشت و لغو محاصره غزه به عنوان یک فعالیت مردمی تاکید کردند.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها