امیر جهانشاهی:

نزاجا با اتکا به ظرفیت‌های داخلی پیشرفت‌های متعددی داشته است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز نزاجا با اتکا به جوانان خود و بدون حضور مستشاران خارجی به بالاترین دستاورد‌ها رسیده و پیشرفت‌های متعددی داشته است که «تانک ذوالفقار ۳» و نفربر «حیدر ۷» از جمله آن‌ها هستند.
کد خبر: ۳۳۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ - 06February 2019

جهانشاهیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» معاون هماهنگ کننده نزاجا در نشست صمیمی ارتش با مردم و رسانه که صبح امروز در حاشیه «نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش در کنار دیگر نیرو‌ها نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش نقش مهمی در تثبیت انقلاب و مقابله با غائله کردستان داشته است و در این راستا ۲ هزار شهید تقدیم نظام کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در تشکیل سپاه پاسداران نقش داشته است، افزود: در ابتدای تشکیل سپاه، آموزش نیرو‌های سپاه بر عهده نیروی زمینی ارتش بوده است.

معاون هماهنگ کننده نزاجا با اشاره به نقش نیروی زمینی در دفاع مقدس گفت: نیروی زمینی در دفاع مقدس به سه میلیون سرباز وظیفه آموزش داد و در ۳۰۰ عملیات حضور داشت.

وی به دستاورد‌های نیروی زمینی در ۴۰ سال گذشته اشاره و عنوان کرد: امروز خوشبختانه نیروی زمینی با اتکا به جوانان خود و بدون حضور مستشاران خارجی به بالاترین دستاورد‌ها رسیده‌ و پیشرفت‌های متعددی داشته است که «تانک ذوالفقار ۳» و نفربر «حیدر ۷» از جمله آن‌ها هستند.

امیر جهانشاهی ادامه داد: امروز نیرو‌های ما در حوزه تعمیرات بالگرد و تانک‌ها و مهندسی معکوس به خوبی وارد عمل شده است.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا درباره مأموریت‌های مردم‌یاری این نیرو نیز گفت: نزاجا در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه به خوبی نقش‌آفرینی کرد و امروز این نیرو در ۱۶ استان پایگاه اورژانس هوایی دارد.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در اوایل جنگ نقش مهمی در متوقف کردن دشمن داشت، خاطرنشان کرد: نیرو‌های توپخانه‌ای و بالگرد‌های هوانیروز در تمامی عملیات‌ها حضور داشتند.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا ادامه داد: نیروی زمینی ارتش در دفاع مقدس با ساخت موانع و استحکامات پدافندی، تأمین آب برای رزمندگان و احداث هزار و ۵۰۰ خاکریز و سنگر نقش به‌سزایی داشت.

امیر جهانشاهی به رزمایش اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش نیز اشاره و عنوان کرد: در این رزمایش، گوشه‌ای از توانمندی‌های نزاجا به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها