امیر هادیان:

ساخت جنگنده‌های پیشرفته در آینده نزدیک/ بیعت کارکنان نیروی هوایی با امام (ره) کمر طاغوت را شکست

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: بیعت کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷ با امام خمینی (ره) کمر طاغوت را شکست و امید را به اردوگاه انقلاب آورد.
کد خبر: ۳۳۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ - 06February 2019

بیعت کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام (ره) کمر طاغوت را شکستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر «مهدی هادیان» معاون هماهنگ‌کننده نهاجا در نشست صمیمی ارتش با مردم و رسانه که صبح امروز در حاشیه «نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی هوایی با برخورداری از روحیه ایثار و شهادت و داشتن انعطاف، به خوبی در حوزه‌های مختلف وارد عمل شده است.

وی در ادامه یادآور شد: بیعت کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷ با امام خمینی (ره) خط‌شکن بود و کمر طاغوت را شکست و امید را به اردوگاه انقلاب آورد.

امیر هادیان گفت: در دفاع مقدس، نیروی هوایی به عنوان یک نقطه عطف، نقش تعیین‌کنندای داشت. اولین پاسخ پس از تعرض عراق به خاک کشور، توسط پایگاه بوشهر و همدان داده شد و با اجرای ماموریت کمان ۹۹ توسط خلبانان نهاجا، رویای تسخیر ایران بر باد رفت.

معاون هماهنگ کننده نهاجا خاطرنشان کرد: نقش نیروی هوایی در اوایل جنگ، سرنوشت ساز بود و با توجه به پراکندگی نیرو‌ها کار نیروی زمینی و دریایی را انجام داد.

وی با بیان اینکه در اوایل جنگ، نیروی هوایی ایران حاکم مطلق فضا بود، افزود: نیروی هوایی تا پایان جنگ با روحیه شهادت‌طلبی در برابر بهترین جنگنده‌های دنیا ایستادگی کرد. عملیات شهید عباس دوران با تأثیرگذاری بر دیپلماسی سیاسی، تغییرات زیادی را در زمان جنگ ایجاد کرد.

امیر هادیان با اشاره به اینکه ما در همان اوایل جنگ صادرات نفت عراق را قطع کردیم، بیان کرد: نیروی هوایی با اسکورت نفتکش‌های ایران، اقتصاد کشور را در زمان جنگ تأمین کرد و نگذاشت که یک روز هم صادرات نفت به خطر بیفتد.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا در ادامه با اشاره به آموزش نیروها در دانشگاه هوایی شهید خضرایی خاطرنشان کرد: نگهداری و بازآماد هواپیماها نیز امروز توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

وی افزود: متخصصان کشور در حوزه قطعه‌سازی امروز با تمامی توان در حال کار هستند. ما جنگنده‌های آدرخش، صاعقه و کوثر را ساخته‌ایم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک، پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها را خواهیم ساخت.

امیر هادیان با بیان اینکه امروز تمامی تجهیزات هوشمند بومی‌سازی شده است، گفت: در حوزه جنگ الکترونیک و ساخت پهپاد با تمام توان وارد عمل شده‌ایم و به دستاورد‌های زیادی رسیده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا در پایان گفت: مردم مطمئن باشند که امروز آمادگی کاملی برای مقابله با هر تهدیدی و در هر سطحی را داریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار