در نامه عضو کمیسیون قضایی مجلس به دادستان تهران مطرح شد؛

تقسیم اموال توقیفی متهم پرونده سکه ثامن بین مالباختگان تا پایان سال

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در نامه‌ای از دادستان تهران خواست تا اموال توقیف شده از متهم پرونده سکه ثامن پیش از عید بین مالباختگان به نسبت طلب تقسیم شود.
کد خبر: ۳۳۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ - 06February 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، پرونده سکه ثامن به گفته مسئولان قضایی کشور بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار شاکی دارد که هر کدام به اندازه‌ای متضرر شده‌اند.

دادستان تهران در چند روز اخیر اعلام کرده که حدود ۱۱۰ میلیارد تومان اموال نظیر ملک مسکونی و تجاری، پول نقد، خودروهای لوکس و طلا و دلار از متهم پرونده کشف و توقیف شده است.

پس از اعلام این موضوع، «رسول کوهپایه‌زاده» وکیل مالباختگان این پرونده به «محمد دهقان» نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون قضایی نامه‌ای زده و از وی درخواست کمک کرد.

«کوهپایه‌زاده» وکیل شکات پرونده سکه ثامن در تاریخ ۱۲ بهمن ماه در نامه‌ای خطاب به دهقان نوشته بود: با توجه به وضعیت اسفناک مالی و معیشتی مالباختگان که اغلب حتی قادر به تامین مخارج روزانه خود نیستند و با عنایت به اینکه در آستانه شب عید قرار داریم و از آنجایی که تا صدور رای قطعی در این پرونده زمان قابل توجهی در پیش است استدعا دارم جهت کمک به بهبود شرایط وخیم و زندگی ۴ هزار خانواده مالباختگان پرونده تدبیر و تمهیدی اتخاذ فرمایید تا با درایت مسئولان قضایی امکان استرداد وجوه مالباختگان به نسبت طلب‌شان با توجه به وجوه و اموال توقیف شده از متهم پرونده فراهم شود.

اموال توقیفی متهم پرونده سکه ثامن پیش از عید بین مالباختگان تقسیم شود+عکس

پس از این درخواست کوهپایه‌زاده، محمد دهقان هم در نامه‌ای به دادستان تهران نوشت: آقای جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران نظر به اینکه بخشی از اموال متهم پرونده سکه ثامن توقیف شده و از طرفی در آستانه سال جدید بخش مهمی از مالباختگان به خاطر تنگناهای مالی مدام پیگیر احقاق حق هستند مستدعی است دستور فرمایید اموال توقیف شده به وجه نقد تبدیل و در آستانه سال نو به نسبت طلب طلبکاران بین آنها توزیع شود.

اموال توقیفی متهم پرونده سکه ثامن پیش از عید بین مالباختگان تقسیم شود+عکس

انتهای پیام/ 261

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار