امیر کاویانی:

تمامی تجهیزات مورد نیاز نداجا در داخل کشور تولید می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز تمامی تجهیزات مورد نیاز توسط جوانان متدین و انقلابی نیروی دریایی در کارخانجات بندرعباس ساخته می‌شود.
کد خبر: ۳۳۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ - 06February 2019

کاویانیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر حمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ‌کننده نداجا در نشست صمیمی ارتش با مردم و رسانه که صبح امروز در حاشیه «نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به عملکرد نیروی دریایی در ۴۰ سال گذشته اظهار داشت: نیروی دریایی وابسته به تجهیزات است و بدون تجهیزات انجام هیچ عملیاتی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: تجهیزات نیروی دریایی در گذشته از خارج وارد کشور می‌شد و نیروهای ما توسط مستشاران آمریکایی آموزش می‌دیدند.

امیر کاویانی گفت: در گذشته ۲۰۰ نفر از مستشاران آمریکایی و انگلیسی در مراکز آموزشی به نیرو‌های ما آموزش می‌دادند و راهبرد‌ها را آن‌ها انتخاب می‌کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نداجا افزود: با شروع انقلاب، مستشارانی که در مراکز آموزشی بودند از کشور خارج شدند و با تلاش و توان داخلی، تجهیزات مودر نیاز ساخته و راهبرد‌ها مشخص شد.

وی افزود: در گذشته دریانوردی ما محدود به خلیج فارس بود و اجازه نمی‌دادند که ما حتی از تنگه هرمز خارج شویم؛ اما نیروی دریایی با توجه به چنین شرایطی، در دفاع مقدس افتخارات بزرگی آفرید و تنها با گذشت ۶۷ روز از آغاز جنگ، نیروی دریایی مجهز عراق را نابود کرد.

امیر کاویانی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش ایران در ابتدای جنگ، خطوط مواصلاتی نیروی دریایی ارتش بعثی را قطع کرد. نداجا همچنین موفق شد که خطوط مواصلاتی خودمان را باز نگه دارد و ۱۰ هزار کشتی را در طول جنگ، اسکورت کند.

معاون هماهنگ‌کننده نداجا گفت: امروز تمامی تجهیزات مورد نیاز توسط جوانان متدین و انقلابی نیروی دریایی در کارخانجات بندرعباس ساخته می‌شود و تاکنون ۴۰۰ رزمایش کوچک و بزرگ برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به توسعه سواحل مکران بیان کرد: یکی از کار‌های بزرگ ارتش، توسعه سواحل مکران بود که از یک بیابان سوخته امروز به یک مرکز تبادل، تبدیل شده است.

امیر کاویانی با بیان اینکه شصت و یکمین ناوگروه نداجا امروز در شمال اقیانوس هند حضور دارد، افزود: امروز هرجا سلسله مراتب اجازه دهند، حضور خواهیم یافت.

معاون هماهنگ کننده نداجا خاطرنشان کرد: امروز به سطحی رسیده‌ایم که تجهیزاتی چون ناوشکن‌های جماران و سهند و ناو موشک انداز کلاس سینا را می‌سازیم و‌ تمامی شناور‌های ما به موشک و اژدر مجهز هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها